لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

محتوای همیشه سبز را بیشتر بشناسیم

اگر با دانش سئو (SEO) یا بازاریابی محتوا و یا یکی از انواع بازاریابی‌های اینترنتی آشنایی داشته باشید، احتمالا عبارت «محتوای همیشه سبز»یا Evergreen Content را شنیده‌اید و احتمالا به شما گفته شده است که سایت و وبلاگ شما هم به داشتن محتوای همیشه سبز نیاز دارد.بنابراین در این پست در لذت وبلاگ نویسی می‌خواهیم ببینیم که محتوای همیشه سبز چیست؟ و چرا مقالات همیشه سبز برای سئوی سایت و وبلاگ شما مناسب هستند؟

 

 

تعریف محتوای همیشه سبز یا محتوای بدون تاریخ مصرف


محتوای همیشه سبز یک محتوای سئو هست که با گذشت زمان از ارزش و کیفیت آن کاسته نمی‌شود و به طور مداوم برای خوانندگان تازگی دارد.


چرا آن همیشه سبز نامیده می‌شود؟


اصطلاح همیشه سبز حتی برای گوش‌های غیر بازاریاب نیز آشنا به نظر می‌رسد، زیرا درختان همیشه سبز (مانند درخت کاج) اغلب برای آراستن خانه‌ها در کریسمس استفاده می‌شوند.درخت همیشه سبز نماد زندگی جاودان هست.چرا که این درختان در همه فصل‌ها برگهایشان را نگه می‌دارند و برگ‌هایشان هیچوقت نمی‌ریزد.درست مانند این درختان ،محتوای همیشه سبز به عنوان محتوایی پایدار و با دوام در نظر گرفته می‌شود.


Hosted on Persiangig.com


شاید الان شما دارید فکر می‌کنید که « یک دقیقه صبر کن،همه محتواهای آنلاین همیشگی و با دوام هستند، مقالات و پستها هیچ وقت  ناپدید نمی‌شوند.».درسته! اما وقتی درباره محتوای همیشه سبز صحبت می‌کنیم منظورمان محتوایی است که مدت زیادی پس از انتشارش به مرتبط بودن با نیاز کاربران ادامه می‌دهد.


برای روشن کردن اینکه چه نوعی از نوشتار به عنوان محتوای همیشه سبز در نظر گرفته می‌شود.می‌توانیم بررسی کنیم که کدام نوع از انواع محتواها ،به طور ویژه محتوای همیشه سبز نیستند.


آنچه محتوای همیشه سبز محسوب نمی‌شود:


 - مقالات خبری

 - گزارشات آماری و عددی که ممکن است با گذشت زمان تغییر کنند.

 - مطالبی در ارتباط با یک فصل یا یک تعطیلات خاص

 - مقالاتی که بر روی روندهای موجود و فرهنگ عامه مردم یا مد روز تمرکز می‌کنند.

 - روند تغییر انواع مد مانند مد لباس و ...

 

محتوای همیشه سبز برای انتشار در وب، تاریخ مصرف یا تاریخ انقضا ندارد و به طور ایده‌آل ارزش خود را در یک دوره بلندمدت حفظ خواهد کرد.به عنوان مثال همه آنچه که درباره انتخابات ریاست جمهوری امسال نوشته می‌شود، یک محتوای همیشه سبز نیست چرا که همه این مطالب شش ماه دیگر غیر قابل استفاده خواهند بود و همه کلمات کلیدی مرتبط با این موضوع در گورستان گوگل مدفون خواهند شد و هرگز مورد جستجو قرار نخواهند گرفت.


قالبهای رایج برای محتوای همیشه سبز


در زیر تعدادی از قالبهای رایج برای تولید محتوای با عمر طولانی و با دوام آمده است که می‌توانید از آنها برای تولید محتوای با دوام استفاده کنید.


 - لیست‌ها

 - نکات طلایی

 - راهنماها و پستهای «چگونه؟»

 - مدخل‌های دایره‌المعارف‌های اینترنتی

 - مرور محصول

 - ویدیوها

 - 

نوشتن براساس این قالبها به طور خودکار نوشته‌ها و مطالب وبلاگ شما را به محتوای همیشه سبز تبدیل نمی‌کند،بلکه این ساختارها تمایل دارند تا با نوشته‌های همیشه سبز به خوبی کار کنند.مثلا وقتی می‌خواهید به طور عملی نشان دهید که کار خاصی را چگونه می‌توان انجام داد، ویدیوها به طور ویژه‌ای بسیار کارا و موثر هستند.مانند اینکه طرز قلمه زدن درختان را با استفاده از ویدیو به تصویر بکشید،وقتی امکان استفاده از ویدیو برای شما وجود ندارد می‌توانید از یک سری تصاویر پشت سر هم که روند قلمه زدن درختان را نمایش می‌دهند، برای مزیت بخشیدن به وبلاگتان استفاده کنید.(تصاویر یا نگاره‌ها و دیاگرام‌ها و غیره هم مفید هستند) 


ایده‌هایی برای نوشتن مقالات همیشه سبز


بعضی از موضوعات هستند که هیچوقت کهنه و قدیمی نمی‌شوند.اینجا ایده‌هایی برای نوشتن مقالات همیشه سبز وجود دارد که تاریخی به قدمت تاریخ بشریت دارند.


 - افسانه‌ها و داستان‌های عاشقانه

 - غذا

 - تجارت / پس انداز پول

 - مهارتهای پدر یا مادر بودن 

 - کاهش وزن

 - شغل و حرفه

 - مراقبت از حیوانات

 

البته ذکر این نکته اهمیت دارد که شما باید به موضوعات همیشه سبزی بپردازید که در ارتباط با موضوع فعالیت یا کسب و کار شما هستند.به عنوان مثال اگر لوازم التحریر یا لوازم اداری می‌فروشید ممکنه موضوع همیشه سبز شما این باشد که «چگونه میز خودتان را مرتب نگه دارید؟» یا «معرفی انواع مختلف خودکار و اینکه در چه مواقعی باید از هر کدام استفاده کنید» یا اگر به دنبال این هستید که در تجارت خودتان در زمینه گلهای تزیینی پیشرو باشید، یک پست درباره اینکه کدام نوع از گیاهان برای آب و هوای منطقه شما مناسب هستند، به عنوان یک محتوای سبز برای شما کار می‌کند.


مشکلی که در ارتباط با ایده‌های تولید یک محتوای همیشه سبز خوب وجود دارد این هست که اغلب این احساس وجود دارد که گویی بهترین موضوعات مناسب قبلا پوشش داده شده‌اند،حتی در موارد زیادی هم به آنها پرداخته شده است.در چنین مواردی نکته کلیدی اضافه کردن یک دیدگاه منحصربفرد به یک موضوع پرطرفدار هست یا اینکه با تدارک جزییات بیشتر با عمق بیشتری به آن موضوع بپردازیم.پس به دنبال کلمات کلیدی با سابقه طولانی بگردید که هنوز ظرفیت برای تولید محتوا دارند اما رقابت زیادی بر سر آنها وجود ندارد.اگر شما دارای یک زمینه کاری بسیار خاص می‌باشید. ممکنه متوجه بشوید محتوای بسیار کمی با موضوع کاری شما در وب وجود دارد که خود این باعث می‌شود تا محتوای همیشه سبز شما ارزش بیشتری پیدا کند.


مثالهایی از محتوای همیشه سبز


اینجا تعدادی مثال ویژه، از آنچه که به عنوان مقالات همیشه سبز ،در نظر گرفته می‌شوند، وجود دارند:


 - چه‌طور یک خانه مخصوص حیوان خانگی خودمان بسازیم-دستورالعمل‌ها و راهنماهایی با اطلاعات شفاف، خلاصه و عکس‌هایی جذاب، محتواهای همیشه سبز را بسیار عالی می‌سازند.

 

 - ده راه برای لذت بردن از گوشت نمک زده(نمک‌سود) -آیا می‌توانید آینده‌ای را تجسم کنید که مردم گوشت نمک زده دوست نداشته باشند؟مطمئنم که نمی‌توانید.

 

 - نکاتی برای آرام کردن نوزادانی که زیاد گریه می‌کنند. همیشه جمعیت در حال نو شدن است و همیشه والدینی با نوزادانی جیغ جیغو و ناآرام وجود خواهند داشت که احتمالا به دنبال یک راه برای آرام کردن فرزند خود می‌گردند.یک پست شامل نکات مهم و سریع برای آرام کردن نوزادانی که مدام گریه می‌کنند، می‌تواند ارزش خود را برای سالیان متمادی حفظ کند و پدر و مادرهای جوان هر بار این لیست را با زوج‌های جوان دیگر به اشتراک خواهند گذاشت.

 

همواره متن‌ها و مطالبی وجود دارند که به عنوان محتوای همیشه سبز در نظر گرفته می‌شوند زیرا موضوعات بحث شده در آنها به مفید و مرتبط بودن در آینده قابل پیش بینی هم ادامه می‌دهند.


مثالهایی از سایت‌های با محتوای همیشه سبز


این سایتها تولید کنندگان بیشترین محتوای همیشه سبز در وب هستند :

about.com

wikipedia.com

answers.com

imdb.com

ehow.com


این سایتها حجم بسیار بزرگی از مقالات همیشه سبز را بر روی انواع گسترده‌ای از موضوعات منتشر می‌کنند.برای مثال ،ویکی پدیا،تقریبا در صفحه اول نیمی از همه جستجوهای گوگل قرار می‌گیرد.نکته‌ای که اینجا وجود دارد این است که تلاش برای تولید و انتشار حجم انبوهی از مطالب، بدون توجه به کیفیت آن، باعث کاهش و افت کیفیت مطالب در بعضی از این سایتهای تولید محتوای همیشه سبز می‌شود.شاید مراجعه به این سایتها فرصت خوبی است تا با نمونه‌های خوبی از محتواهای همیشه سبز آشنا شوید.اما کار دیگری که می‌توانید انجام دهید بررسی این سایتهاست تا کمبودها و نقاط ضعف آنها را دریابید و ببینید که برای بهبود آنها چه مطالبی می‌توانید بنویسید.


سئوی همیشه سبز : ترکیب محتوای با عمر مصرف طولانی(همیشه سبز) با کلمات کلیدی پرطرفدار


محتوای همیشه سبز بخش ارزشمندی از یک استراتژی خوب بازاریابی محتوا می‌باشد اما وقتی با تکنیک‌های سئو ترکیب می‌شود، حتی قدرتمند تر از قبل می‌شود.پس محتوای همیشه سبز خودتان را حول وحوش کلمات کلیدیی که دوست دارید تا وبلاگ یا وبسایتتان در آنها رتبه بالاتری را کسب کند، پایه ریزی کنید.چرا که حتی با دوام ترین محتوای سبز هم ارزش چندانی نخواهد داشت اگر مردم درباره آن موضوع جستجو ‌نکنند و یا اگر که آن هیچ ارتباطی با بیزینس و کسب وکار شما نداشته باشد.


بنابراین مطمئن شوید که از تکنیک‌های اساسی و پایه‌ای سئو استفاده می‌کنید. مانند بهینه سازی کلمات کلیدی در یک صفحه. (منظورم چپاندن کلمات کلیدی در یک صفحه نیست!) یا از ویژگی آلت تکست در تصاویرتان استفاده کنید و از دکمه‌های اشتراک گذاری هم غافل نشوید.چرا که هر چه قدر که محتوای سبز شما سرچ دوست باشد، بیشتر می‌تواند از سوی مخاطبان دیده شود،به اشتراک گذاشته شود، به آن لینک داده شود و ترافیک زیادی را برای ماهها و سالها به سمت شما هدایت کند.


نکاتی برای نوشتن محتوای همیشه سبز


برای کارشناسان و متخصصان ننویسید.شاید گهگاهی این احساس به شما دست بدهد که ضرورت دارد تا مطلبی را برای نمایش میزان سواد و تخصص خودتان در یک موضوع خاص بنو‌یسید.اما این می‌تواند یک اشتباه بزرگ باشد.متخصصان و کارشناسان خیلی کم احتمال دارد که در جستجوی کمک باشند مخاطبان شما مقدمتا افراد تازه کار و مبتدی هستند و شما می‌خواهید محتوایی تولید کنید که آنها را هدف بگیرد.


از استفاده بیش از حد از زبان و اصطلاحات فنی بپرهیزید.زیرا قسمت بزرگی از محتوای شما برای استفاده افراد مبتدی و تازه‌کار تهیه شده است.زبان تخصصی و پیچیده می‌تواند آنها را فراری بدهد.بنابراین به یک بیان ساده و روشن وفادار بمانید.


دایره موضوع خود را محدودتر کنید.اگر شما بسیار گسترده درباره یک موضوع می‌نویسید، مطالب شما بسیار دراز خواهند شد و احتمال زیادی وجود دارد تا علاقه و اشتیاق خوانندگان تازه‌کار به مطالبتان را از دست بدهید.موضوعات گسترده به سوی کلمات کلیدی کوتاه‌تر و اصطلاحات کلی که رقابت فراوانی در آن زمینه وجود دارد گرایش دارند.این در حالی است که نوشتن یک متن گسترده برای نویسنده هم کار سختی به شمار می‌آید.موضوعات ساده و ویژه مانند اینکه «چگونه یک ضربه هاوس راند (نام ضربه‌ای در ورزش هنرهای رزمی) بزنیم؟» در برابر «راهنمایی برای تکنیک ضربه‌های قوی»  بیشتر مخاطب دارند.


پستها را به همدیگر لینک کنید.اگر شما در حال کار بر روی یک راهنمای کامل بر روی موضوعی مانند راهنمای نگهداری از دوچرخه هستید، آن موضوع گسترده را به قطعاتی ویژه و محدود مانند «چگونه ترمزهای دوچرخه‌تان را روغنکاری کنید» و «چگونه تایر دوچرخه‌اتان را تعویض کنید» تقسیم کنید. سپس آن دو مقاله را به همدیگر لینک کنید.این برای سئوی وبلاگ شما بسیار عالی است و به خوانندگان اجازه می‌دهد که یک مشکل و نیاز ویژه خودشان را برطرف کنند در حالیکه آنها را به مقاله‌های مرتبط دیگر هم هدایت می‌کنیم.


فقط محتوای وبلاگ خودتان را به محتوای سبز اختصاص ندهید.


محتوای همیشه سبز خیلی ارزشمند هست اما این معنی را نمی‌دهد که بگوییم همه مطالب وبلاگ شما را باید محتواهای با عمر مصرف طولانی تشکیل بدهند.مطابق با زمان مطالب معمولی هم ارزش خودشان را دارند.قبلا در همین بحث بر روی این موضوع بحث کردم که چه‌طور هر پستی که درباره انتخابات ریاست جمهوری سال، بحث می‌کند شایستگی آن را ندارد که به عنوان محتوای همیشه سبز مطرح شود زیرا آنها خیلی زود دیگر قابل استفاده نخواهند بود.اما مزیت نوشتن درباره انتخابات ریاست جمهوری ،علیرغم اینکه یک محتوای همیشه سبز نیست،این هست که در حال حاضر آن بسیار مورد بحث و جستجو قرار می‌گیرد و یک چیز مطابق با زمان مانند انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند ترافیک بالایی را در یکی دو ماه آینده به وبلاگ شما سرازیر کند.اما بعد از آن به لحاظ مجازی ارزش خود را از دست خواهد داد.همین حالت درباره مقاله‌ای که از آمار به دست آمده اخیر که در نتیجه یک تحقیق و بررسی سنگین به دست آمده، استفاده می‌کند هم صادق است.چنین مطالبی هنوز هم بسیار ارزشمند و مهم هستند اما دوره استفاده از آنها همیشگی نخواهد بود.


ارزش یک نوشته همیشه سبز این هست که این پتانسیل را دارد که به جذب ترافیک برای وبلاگ شما ،ماهها و سالها ادامه بدهد.بنابراین بهترین استراتژی بازاریابی محتوا ، انتشار مخلوطی از مقالات معمولی و مقالاتی با عمر مصرف طولانی (همیشه سبز) است.


اگر این مقاله را دوست داشتید در خبرنامه ایمیلی ما عضو شوید یا آدرس آر اس اس ما را در خبرخوان خودتان ذخیره کنید.


منبع: http://wordstream.com/ 



نظرات 5 + ارسال نظر
keygroup یکشنبه 12 آذر 1396 ساعت 12:22

یک فروشنده موفق به خوبی می داند که تلاش های بسیاری باید انجام شود تا یک فروش صورت گیرد و هرگز در برابر مشتری تسلیم نمی شود.چیزی مثل یک ایمیل یا یادآوری تماس تلفنی می تواند موجب بستن معامله شود.فروشنده موفق همچنین می داند که خط قرمز بین متقاعد کردن برای فروش احتمالی و به ستوه آوردن مشتری کجاست.
<p>&nbsp;<span><a href="http://www.ksykg.com/our-services/successful-sales-sales-boosting-customer-loyalty/" target="_blank" rel="noopener noreferrer"><span>استراتژی فروش</span></a></span>&nbsp;&nbsp; sales strategy&nbsp;&nbsp;&nbsp;</p>
<p><a href="http://www.ksykg.com/our-services/successful-sales-sales-boosting-customer-loyalty/" target="_blank" rel="noopener noreferrer"><span>افزایش فروش</span></a><span>&nbsp; </span>&nbsp;&nbsp;&nbsp;sales increase</p>
<p><a href="http://www.ksykg.com/our-services/successful-sales-sales-boosting-customer-loyalty/" target="_blank" rel="noopener noreferrer"><span>فروش</span></a> sale &nbsp;&nbsp;&nbsp;</p>

با درود
آیا این امکان را دارید که در همین خصوص یک مطلب یکتا و با همین کیفیت بنوسید تا در سایتمان و با نام شما منتشر گردد ؟ اگر نه. آیا امکان دارید این نوشته را با ذکر منبع استفاده نماییم ؟

https://www.facebook.com/iranmct
http://iranmct.com/news

سلام
استفاده از این پست یا بازنشر آن با ذکر نام نویسنده و لینک به مطلب بلامانع است.

MehranMandegar پنج‌شنبه 23 مرداد 1393 ساعت 10:28 http://cafetarikh.blog.ir

راستی، من چند بار تلاش کردم تا از جناب مجیدی مجله های اینترنتی و سایت های بزرگی که ازآن ها استفاده می کند و البته دارای محتوای تاریخی است را به بنده معرفی کنند که به هر دلیلی بود این اتفاق نیفتاد.

اما آیا به غیر از سایت about آیا خود شما سایت یا مجله اینترنتی، البته به زبان انگلیسی، و دارای محتوای تاریخی می شناسید؟

از اینکه شاید در جای درستی مطرح نکردم عذر میخوام!

در زمینه تاریخ من دو وبسایت زیر را می‌شناسم که امیدوارم کمکتان بکند.


http://www.history.com

http://www.besthistorysites.net

MehranMandegar چهارشنبه 22 مرداد 1393 ساعت 22:48 http://cafetarikh.blog.ir

درود جناب میرزایی

میخواستم بپرسم آیا پست های تاریخی بنده نیز فاقد این قضیه هستند یا نه؟

درباره موضوع تاریخ نمی‌توانم به طور کلی نظر بدهم.اما باید بگویم که تاریخچه‌ها جزو محتواهای سبز محسوب می‌شوند.مانند تاریخچه اختراعات مختلف، تاریخچه اینترنت ، تاریخچه وبلاگ نویسی، تاریخچه کاغذ و چاپ.
این تاریخچه‌ها تقریبا همیشه و در هر زمانی علاقه‌مندان و خوانندگان خودش را دارد.

Mr. Abbasi شنبه 18 مرداد 1393 ساعت 21:48 http://blog.abbasifard.ir

سلام و درود
اتفاقا دیشب برای اولین بار عنوان محتوای همیشه سبز را در بخش پیوند های روزانه وبلاگ شما دیدم و با کلیک بر روی آن مطالبی راجع به این موضوع خواندم ، اما ممنون از شما که ملموس تر و با راهنمایی بیشتر در این زمینه قلم زدید جناب میرزایی عزیز
موفق و پیروز باشید :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد