لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

بازی وبلاگی(داستان کوتاه): وقتی از خیابان هیچ صدایی شنیده نمی‌شود

 دیگر واقعا داشت کنجکاو می‌شد.البته کمی که گذشت این کنجکاوی ،جای خود را به سرگیجه و ترس و نگرانی داد.با خودش فکر کرد:


واقعا که محشره! از اول صبح که با صدای زنگ ساعت از خواب بیدار شده‌ام،اتفاقات عجیب پشت سر هم در حال اتفاق افتادن هستند.آن از تلفن همراهم که نمیدانم چی بر سرش اومده و اون هم از اینترنت که به طور کلی قطع بود.


البته چند بار سعی کرده بود با تلفن ثابتی که درست در کنار تخت خوابش قرار داشت با دوست صمیمی‌اش یعنی آرمان تماس بگیرد و از او درباره قطعی اینترنت بپرسد اما مثل این که این کار هم بیهوده بود چون وقتی گوشی را برداشت هیچ صدای بوقی نشنید.انگار تلفن هم قطع بود این اتفاقات باعث شد تا نسبت به اتفاقات عجیبی که در حال روی دادن بود بیشتر کنجکاو شود.

  ادامه مطلب ...

بازی وبلاگی: یک داستان کوتاه بنویسید

یکی از دوستان وبلاگ نویس،به نام آقای سینا رحیمیاز بنده دعوت کرده‌اند تا در یک بازی وبلاگی با عنوان چالش داستان کوتاه ،شرکت کنم.از آن جایی که من هم در کنار وبلاگ نویسی علاقه فراوانی به نویسندگی دارم تصمیم گرفتم تا در این چالش شرکت کنم.اما در ادامه می‌خواهم درباره شرایط و مقررات این چالش چند کلمه‌ای بیان کنم.


پس در ادامه با لذت وبلاگ نویسی همراه باشید

 

ادامه مطلب ...

لذت وبلاگ نویسی در هفته‌ای که گذشت: سه پرسش و سه درس مهم از وبلاگ نویسان ایرانی

هفته پیش تصمیم گرفتم تا با مشارکت تعدادی از دوستان وبلاگ نویس، یک مطلب را برای انتشار در لذت وبلاگ نویسی آماده کنم بنابراین به بیش از ده نفر از دوستان ایمیل زدم و از آنان خواستم تا به سه پرسش من به صورت کوتاه جواب بدهند.سه پرسش من عبارت بودند از : 


 سوال اول : چه چیز باعث می‌شود که بر روی عنوان یک پست کلیک کنید؟

سوال دوم : چه چیزی باعث می‌شود تا بعد از کلیک بر روی عنوان یک پست،به خواندن آن ادامه دهید؟

سوال سوم : و چه چیز باعث می‌شود بعد از کلیک بر روی عنوان یک پست ،از خواندن آن پست منصرف شوید و صفحه مرورگرتان را ببندید؟


حدس می‌زنم دوست دارید بدانید که هدفم از طرح این سوالات چه بوده است؟ اگر بخواهم خیلی ساده و سرراست به این سوال جواب بدهم باید بگویم به طور کلی من به دنبال این هستم تا بدانم چه چیزی باعث می‌شود تا مردم یک وبلاگ را بخوانند.البته در این بین می‌خواهم تا آن جایی که امکان دارد با استفاده از نظرات وبلاگ نویسان فعال به طور دقیق و روشن به این سوال جواب بدهم.


اما از بین ایمیل‌هایی که برای دوستان فرستادم فقط آقایان فربد نجفی ، مسعود شیبانی ،سید سینا علوی ، سینا حسن زاده،یحیی صیاد اربابیپاسخم را دادند.که همین جا از همه این دوستان تشکر می‌کنم.


در ادامه با لذت وبلاگ نویسی همراه باشید تا پاسخ این دوستان وبلاگ نویس را به این سه پرسش همراه با توضبحات من را بخوانید

 

ادامه مطلب ...

وبلاگ‌نویسی از زبان حرفه‌ای‌ها(۳): چرا وبلاگ نویسی و تولید محتوا ،به انگیزه بالایی نیاز دارد؟



«به نظر من موفقیت یک وبلاگ بستگی به بکر بودن ایده آن دارد. ممکن است یک وبلاگ در کمتر از یک سال بتواند به موفقیت برسد. البته تاثیر تکنیکهایی نظیر سئو را هم نباید از نظر دور داشت. از لحاظ انگیزه هم قبل از ایجاد وبلاگ باید خیلی جدی مثل هر کار دیگری تصمیم بگیریم اگر انگیزه کافی نداریم و یا انگیزه مان ضعیف است از همان اول بهتر است این کار را شروع نکنیم. لازم است اینجا به نکته ای اشاره کنم و آن این که بعضی ها فکر می کنند که به کمک وبلاگ نویسی می توان یک شبه به درآمد رسید. می خواهم بگویم اگر با این طرز تفکر می‌خواهید وارد دنیای وبلاگ نویسی شوید بهتر است هرگز نیایید. وبلاگ نویسی و تولید محتوا کاری سخت است و به انگیزه بالایی نیاز دارد‬.»(علیرضا جلیلی مدیر وبلاگ وبلاگ نویسی حرفه‌ای ایران «پراب دات آی آر» در اینجا)



در بین حرف‌های علیرضا جلیلی باید به دو جمله به طور ویژه اشاره کنم اول اینکه وبلاگ نویسی و تولید محتوا کاری سخت است و دوم اینکه برای موفقیت در وبلاگ نویسی علاوه بر داشتن فاکتورهای مهم دیگر ، باید از انگیزه بالایی هم برخوردار باشید.انگیزه‌ای که حتی در صورت برخورد با مشکلات مختلف هم از آن کاسته نشود.

 

ادامه مطلب ...

لذت وبلاگ نویسی در هفته‌ای که گذشت: سایه‌ای از یک رسانه

بعضی از وبلاگ‌ها و بعضی از پستها هستند که وقتی آنها را می‌خوانم، بسیار تحت تاثیر قرار می‌گیرم حتی گاهی شده که پستی آن قدر برایم جذاب بوده است که تصمیم گرفته‌ام آنها را پرینت بگیرم تا بتوانم آنها را آرشیو کنم.


البته شاید ایراد بگیرید که با وجود انواع نرم افزارها و اپلیکیشن‌ها چرا پرینت بر روی کاغذ را انتخاب می‌کنی؟ راستش برای اینکه زیاد با مطالعه بر روی مانیتور راحت نیستم و از جمله کسانی هستم که کتاب‌های کاغذی را بیشتر ترجیح می‌دهم.

 

ادامه مطلب ...