یکبار کسی از من پرسید چرا محتوای سایت آنها خیلی به سرعت از موتورهای جستجو حذف میشود و هیچ درگیری واقعیای را با خوانندهها ایجاد نمیکند
دردناک است! میدانم ،اما مدیر سایت واقعا فکر میکرد که محتوای با کیفیت تولید میکنند فقط به این خاطر که نوشتههای آنها از هیچ منبعی کپی برداری نشده بود.
اما با نگاهی به سایت آنها میتوانستیم بفهمیم که محتوای آنها زندگی ندارد،دارای شخصیت نیست و در حالی که هیچ فایدهای برای خواننده ندارد از هیچ ارزش سرگرم کنندگی هم برخوردار نیست و همراه با یک عنوان وحشتناک و بسیار نامناسب منتشر شده بود.
و از همه مهمتر اینکه محتوای آن سایت محتوای مفیدی نبود.
اگر شما هم دارای وبلاگ هستید و وضعیتی مشابه با این دوست من داربد، باید به شما توصیه کنم که در کنار فعالیتتان باید سعی کنند تا همیشه اطلاعات بروز و تازهای در زمینه تولید محتوا در وبلاگ داشته باشند.
بهترین راه برای شما برای پیشگیری از انتشار محتوای خیلی بد(افتضاح) در وبلاگ یا وبسایتتان این است که همواره لذت وبلاگ نویسی و وبلاگهایی مانند آن را بخوانید چون هر هفته ما به شما ایدههایی میدهیم تا با استفاده از آنها محتوای خود را بهتر کنید.
اما عصارهای از بهترین و مهمترین پندها و توصیههای ما در رابطه با تولید محتوای با کیفیت در وبلاگ عبارت از این است که محتوای شما باید دارای سه عنصر اساسی زیر باشد تا بتوانیم محتوای وبلاگ شما را یک محتوای با کیفیت بنامیم.
ادامه مطلب ...
در فضای وبلاگستان یک مبارزه تن به تن درباره استفاده از کلمات کلیدی وجود دارد افرادی که در زمینه سئو (بهینه سازی وبلاگ و سایت برای موتورهای جستجو) کارشناس هستند میگویند که کلمات کلیدی مهمترین جنبه عنوان یک پست وبلاگ هستند.
آنها در دفاع از نظرشان این سوال را میپرسند که اگر کلمات کلیدی از حضور در عنوان پست شما محروم باشند چه راه دیگری برای افزایش رتبه در گوگل و افزایش کلیک بر روی عنوان مطالبتان خواهید داشت؟
در مقابل با گروهی روبرو هستیم که میگویند شما باید برای انسانها بنویسید آنها در برابر این توصیه که به وبلاگ نویسها میگوید که قبل از نوشتن عنوان به تحقیق و بررسی کلمات کلیدی مرتبط بپردازند با لحنی تمسخرآمیز واکنش نشان میدهند.
واقعیت این است که کلمات کلیدی مهم هستند اما نه دقیقا به جهت همان هدفی که کارشناسان سئو فکر میکنند
در ادامه در این باره بیشتر توضیح میدهم، پس با لذت وبلاگ نویسی همراه باشید
ادامه مطلب ...
میخواهید عناوین جذاب و گیرا برای پستهای وبلاگتان بنویسید و یا حتی پستهایتان از محتوای بهتری برخوردار شوند؟
اول از همه با نوشتن عنوان پستتان شروع کنید
البته شما به یک ایده اولیه به عنوان موضوع اصلی پست، مقاله و یا گزارش آزادتان نیاز خواهید داشت.اما بعد از آن که به ایده مناسبی رسیدید با توجه به آن و قبل از آنکه حتی یک کلمه از محتوای پستتان را بنویسید باید اول یک عنوان مناسب برای آن بنویسید.
چرا؟
چون عنوان شما درست مانند یک قول یا وعدهای برای خوانندگان است و نقش آن بیان روشن سود و فایدهای است که در برابر گرفتن وقت با ارزش خوانندگان، نصیب آنان میشود.
اما همان طور که میدانید روال معمول این است که همیشه اول وعدهای داده میشود، سپس برای عملی کردن و تحقق آن تلاش میشود.بنابراین وقتی اول محتوای خودتان را مینویسید و سپس با مطالعه دوباره و دوباره آن و با یک مهندسی معکوس، میخواهید عنوان جالبی را برای آن بنویسید اغلب در وضعیت نامطلوبی گیر میافتید.
شما باید برعکس این کار را انجام بدهید یعنی اول باید عنوان پست جدیدتان را بنویسید.
وقتی عنوان پست جدیدتان را مشخص میکنید در واقع مثل این است که دارید وعدهای را به خوانندگانتان میدهید و با نوشتن محتوای اصلی، در واقع به دنبال تحقق و عملی کردن آن وعده هستید.
این کار حتی کمک میکند تا نوشته شما از یک ساختار مناسب، محکم و روشن بهرهمند بشود.
اما وقتی ابتدا محتوای اصلی را مینویسید انگار دارید برای تحقق وعدهای تلاش میکنید که حتی برای خودتان هم ناشناخته است و باور کنید انجام این کار بسیار سخت است و اینگونه پستها در نهایت به یک عنوان ضعیف و کم مایه ختم میشود که بسیاری از اوقات توجه هیچ خواننده و یا وبگردی را به خود جلب نمیکند.
حدس میزنم الان دارید میگویید: میدانی ،درست مانند عناوین و محتوای وبلاگ خودت!
حتی ممکن است یکی از شما بگوید که «اما هنوز این پست هیچ چیزی درباره اینکه چگونه میتوانم یک عنوان مناسب بنویسم به من نمیگوید؟»
درست است اما نگران نباشید چون به زودی همه چیز را درباره نوشتن عناوین جذاب و گیرا را برای شما بیان میکنم.