لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

کار روزانه یک وبلاگ نویس

امروز وقتی دنبال یک ایده برای نوشتن یک پست جدید بودم.به طور اتفاقی وارد قسمت آمار وبلاگ «لذت وبلاگ نویسی» شدم.در قسمت آمار بلاگ اسکای،بخشی وجود دارد با این عنوان «عبارات جستجو شده در موتورهای جستجو»


دیدن بخش «عبارات جستجو شده در موتورهای جستجو» همیشه برای من کاری جذاب و سرگرم کننده هست.از طریق این بخش من می‌توانم بفهمم که خوانندگان وبلاگ با نوشتن چه عبارتهایی در گوگل ،وارد وبلاگ «لذت وبلاگ نویسی» شده‌اند.


 در حال حاضر که دارم این پست را برای شما می‌نویسم. چهل و نه عبارت در بخش «عبارات جستجو شده در موتورهای جستجو» در قسمت مربوط به آمار وبلاگ «لذت وبلاگ نویسی» وجود دارد و البته هر روز که می‌گذرد بر تعداد اونها اضافه می‌شود.

 

ادامه مطلب ...

ماموریت یک وبلاگ نویس حرفه‌ای

وقتی شما یک وبلاگ ایجاد می‌کنید به این معنی است که شما اطلاعاتی دارید که می‌خواهید آن را در اختیار دیگران قرار بدهید.این اطلاعات ممکن است شامل تجربه ها و خاطرات و تخصص شما در یک زمینه خاص باشد.اطلاعات شما ممکن است به صورت یک نوشته ، یک عکس و یا یک فایل ویدیویی باشد که با استفاده از آنها سعی می‌کنید افکار و دیدگاه هایتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

اما همانطور که می‌دانید وبلاگهای کمی هستند که موفق می‌شوند لذت اشتراک افکار را به یک تجربه شیرین و به یادماندنی تبدیل کنند. اینگونه وبلاگها همانهایی هستند که آمار بازدید بالایی نیز دارند.آنها یک ویژگی مشترک دارند که در این پست درباره آن با شما صحبت خواهم کرد.

  ادامه مطلب ...

بیست توصیه کوتاه برای نوشتن پست داغ و خواندنی در وبلاگ(بخش دوم)

این پست لیستی از ایده‌های با ارزشی را در بردارد که هر وبلاگ نویسی برای نوشتن یک پست داغ و خواندنی به دانستنش نیاز دارد.هر کدام از این جمله‌ها نشان از سالها تجربه موفق در وبلاگ نویسی است که توسط دارن رز بیان می‌شود ایشان یکی از پردرآمدترین وبلاگ نویسان دنیا می‌باشد که بارها توسط وال استریت ژورنال و نیویورک تایمز با ایشان مصاحبه شده است.


در پست قبلی ده مورد از توصیه‌های دارن رز را بیان کردم که درباره نوشتن پست پرمحتوا در وبلاگ بود.در این پست ده مورد دیگر را بیان می‌کنم.پس با دقت و توجه کامل ،ادامه این مطلب را بخوانید.

  ادامه مطلب ...

پله پله تا لذت وبلاگ نویسی

یک پرسش و یک شروع تازه

یادمه یک سال پیش بود که تازه می‌خواستم وبلاگ نویسی را تجربه کنم.این بود که در وبلاگ  یکی از دوستانم به نام یوسف  این کامنت را نوشتم : فوت و فن وبلاگ نویسی چیه ؟ یوسف در پاسخ نوشته بود:

«وبلاگ نویسی هیچ فوت و فنی نداره.فقط کافیه درباره چیزی که دوست داری بنویسی.»

راستش را بخواهید این جواب برای من زیاد قانع کننده نبود.چون من می‌خواستم مطلبی را که مینویسم و در دهکده جهانی منتشر میکنم واقعا به درد به خور باشد.
 
ادامه مطلب ...

بیست توصیه کوتاه برای نوشتن پست داغ و خواندنی در وبلاگ(بخش اول)

دارن رز از بنیانگذاران وبلاگ نویسی حرفه‌ای در سایت پروبلاگر می‌نویسد :


از آنجا که برای انجام یک مصاحبه با موضوع نوشتن پست پرمحتوا در وبلاگ آماده می‌شدم با عجله توصیه‌هایی را به صورت جملاتی کوتاه یادداشت کردم.با اینکه تمام این توصیه‌ها و راهکارها بسیار کوتاه هستند اما امیدوارم که آنها جرقه‌ای باشند برای رسیدن به ایده‌های بیشتر.پس از خواندن آنها لذت ببرید.

  ادامه مطلب ...