لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

کدامیک بهتر است: یک پست هفتگی خشک و خالی یا یک شاهکار ماهانه؟

قبل از اینکه نوشتن یک پست را تمام کنم و بر روی دکمه انتشار کلیک کنم همیشه از خودم می‌پرسم آیا این همان چیزی بود که من می‌خواستم ؟ آیا با خوندن این پست خواننده  احساس خواهد کرد که چیز جدیدی یاد گرفته یا نه؟چون به قول یکی از دوستان پست شما باید طوری نوشته بشه که خواننده بعد از خوندنش بقیه روز رو بهش فکر کنه.


اما خودم بیشتر از هر کسی می‌دانم که نوشتن چنین پستی به هیچ وجه آسان نیست


اما بیایید از جنبه دیگه‌ای به این قضیه نگاه کنیم

 

ادامه مطلب ...

شش راه ساده برای اینکه توی وبلاگتان کامنتها و نظرات بیشتری دریافت کنید

یک بار یکی از دوستان وبلاگ نویس نوشته بودند که 


«شش ماه است که وبلاگ می‌نویسم اما هیچ کدام از مطالب وبلاگم حتی یک نظر هم دریافت نکرده‌‌اند،به نظر شما اشکال کار من کجاست؟»


آیا شما هم قبلا چنین احساس بدی رو تجربه کردین؟ 


آیا هرگز به این خاطر که هیچ کس در وبلاگ شما نظر نمی‌ده، احساس ناامیدی و سرخوردگی کردین؟


در این پست می‌خواهم شش راه ساده براتون بیان کنم که با عمل به اونها می‌تونین توی وبلاگتون کامنتها و نظرات بیشتری رو دریافت کنین و از برقراری ارتباط و گفتگو با خوانندگان و مخاطبانتون بیشتر لذت ببرید.اما قبل از اینکه وارد این قضیه بشویم اجازه بدهید به یک سوال مهم جواب بدهیم.

 

ادامه مطلب ...

مروری بر لذت وبلاگ نویسی در هفته‌ای که گذشت : از روز حافظ تا چالشی سی روزه

درست از زمانی که پست لیستی خواندنی برای پایان هفته شما رو نوشتم می‌خواستم که یک پست ثابت برای جمعه‌ها داشته باشم،برنامه‌های زیادی هم برای این پست داشتم اما هر دفعه این کار به دلیلی نمی‌شد تا اینکه امروز تصمیم گرفتم این پروژه رو هم در لذت وبلاگ نویسی کلید بزنم.


هدف من از نوشتن یک پست ثابت در پایان هر هفته این است که با رویکردی متفاوت، اتفاقاتی که پیرامون لذت وبلاگ نویسی در طول هفته می‌افتد رو با شما به اشتراک بگذارم ، درباره پستهایی که در هفته پیش نوشتم توضیحات بیشتری بدهم و به شما درباره ایده اولیه پست‌هایم بگویم و ....


با این مقدمه دعوت می‌کنم در ادامه با من همراه باشید تا درباره اتفاقات جالبی که هفته قبل پیرامون لذت وبلاگ نویسی اتفاق افتاد بیشتر توضیح بدهم.

 

ادامه مطلب ...

برنامه‌ای روزانه برای شما که می‌خواهید به هر روز نوشتن عادت کنید

اینکه خودمون رو وبلاگ نویس بدونیم و صرفا ادعای وبلاگ نویس بودن داشته باشیم با اینکه عادت کنیم و بتونیم هر روز مطلب بنویسیم خیلی تفاوت داره! خیلی از ماها وقتی مطالب وبلاگ‌های معروف رو می‌خونیم این سوال رو از خودمون می‌پرسیم که اونها چه طور می‌تونن هر روز مطلب بنویسن و هیچگاه هم انگیزه‌شون رو هم از دست ندهند؟ اصلا چه عامل مهمی هست که  باعث تفاوت یک حرفه‌ای با یک فرد آماتور می‌شه؟ آیا این قضیه صرفا یک چیز خدادادی هست؟ آیا تمام کیفیت کار وبلاگ نویسان حرفه‌ای مربوط به استعدادهای خدادادی اونها می‌شود؟

 

ادامه مطلب ...

به مناسبت یکصدمین پست لذت وبلاگ نویسی : یازده درس زندگی که من از وبلاگ نویسی یاد گرفته‌ام

این پست، یکصدمین پستی است که آن را در شروع یک روز سرد پاییزی برای انتشار در وبلاگ لذت وبلاگ نویسی آماده می‌کنم.یادم هست که یک سال پیش بیستم آبانماه بود که برای اینکه بتوانم کمی بیشتر با فضای وبلاگ نویسی حرفه‌ای آشنا شوم ،لذت وبلاگ نویسی را راه اندازی کردم از آن تاریخ تا الان چیزهای زیادی درباره وبلاگ نویسی یاد گرفته‌ام که قسمتی از آنها را با شما به اشتراک گذاشته‌ام.اما در این مدت وبلاگ نویسی به من درسهایی یاد داده که در زندگی شخصی‌ام هم بارها و بارها از آنها استفاده کرده‌ام،اینجا یازده مورد از درسهایی که وبلاگ نویسی به من یاد داده است را با شما به اشتراک می‌گذارم.  

 

ادامه مطلب ...