لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

کوله پشتی‌ای برای سال جدید

پروژه کوله پشتی چند سالی است توسط آقای امیر مهرانی پایه گذاری شده است و با استقبال خوبی هم روبرو شده است هر سال که به آخرهای اسفندماه می‌رسیم منتظریم که دوباره امیر مهرانی در وبلاگش همه ما را به نوشتن پستی با عنوان «کوله پشتی» برای سال جدید دعوت کند.


اگر شما برای اولین بار است که درباره ماجرای «کوله پشتی» می‌شنوید می‌توانید در اینجا همه چیز را درباره آن بخوانید.


 راستش طرح «کوله پشتی» و وبلاگ «لذت وبلاگ نویسی» در یک چیز مشترک هستند ، هر دوی آن‌ها می‌خواهند خوانندگان را تشویق کنند که درباره تجربه‌های ارزشمند خودشان در وبلاگ یا صفحه مربوط به خودشان در یکی از شبکه اجتماعی بنویسند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند.


این همان هدفی است که من در لذت وبلاگ نویسی دنبال می‌کنم و همواره در طول این یکی دو سال گذشته سعی کرده‌ام که از طریق نوشتن در این وبلاگ شما را تشویق کنم تا کمی از حباب شخصی خودتان بیرون بیایید و چند خطی را درباره کار و بارتان با زبان ساده بنویسید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. 


در این مدت به شیوه‌های گوناگون همواره سعی کرده‌ام بگویم درباره رویاها، شکست‌ها و پیروزی‌هایتان در وبلاگ کوچکتان بنویسید و تجربیات مختلف خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.


اکنون بار دیگر همزمان با فرا رسیدن سال جدید امیر مهرانی دوباره از من و شما خوانندگان و دوستان لذت وبلاگ نویسی دعوت کرده است تا با شرکت در کمپین کوله پشتی ۹۵ درباره تجربیات ارزشمندی بنویسیم که در سال ۹۴ داشتیم و از ما خواسته تا درسهایی که از آن‌ها آموخته‌ایم را با دیگران هم به اشتراک بگذاریم.


اما من هم امسال دوباره می‌خواهم کوله پشتی بنویسم، پس در ادامه با لذت وبلاگ نویسی همراه باشید

 

 

راستش را بخواهید تجربیات موفقی که امسال در زندگی شخصی‌ام داشته‌ام همه آنها به نوعی از فضای وبلاگ نویسی تاثیر پذیرفته‌اند ، به عنوان مثال به چند نمونه اشاره می‌کنم.


۱- خواندن وبلاگ یک ریال آقای محمد جواد محبی در ابتدای سال باعث شد که به امور مالی شخصی خودم بیشتر توجه کنم و با توجه به راهکارهای ارایه شده در رسیدن به استقلال مالی قدم هایی را بردارم که الان که در پایان سال هستیم از کارهایی که در این زمینه انجام داده‌ام راضی‌ام.


۲- وبلاگ جیره کتاب باعث شد تا دوباره لذت مطالعه یک کتاب خوب را تجربه کنم و در طرح «جیره کتاب» ثبت نام کنم. با شرکت در این طرح توانستم لذت کتاب و کتابخوانی را تجربه کنم. تقریبا اوایل پاییز بود که در «جیره کتاب » ثبت نام کردم و از آن به بعد با کمک این طرح هر ماه یک کتاب رمان از نویسندگان مشهور دنیا انتخاب کرده و خوانده‌ام.


«عقاید یک دلقک» اثر هاینریش بل، «از دو که حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم» اثر هاروکی موراکامی و «مرد صد ساله‌ای که از پنجره فرار کرد و ناپدید شد» نوشته یوناس یوناسن از مهمترین کتاب‌هایی بود که در شش ماهه دوم سال ۹۴ خواندم.


۳-وبلاگ امیر مهرانی را هم نباید فراموش کنم دو پادکست ایشان با عنوان « در جستجوی شغل درون » و «قوی سیاه» را بارها در طول سال گذشته گوش دادم و هر بار نکات تازه‌ای آموختم و توانستم تغییرات مثبتی را در زندگی شغلی و حرفه‌ای خودم ایجاد کنم.


۴- در سال گذشته در مقطعی به دنبال یادگیری موضوع «استراتژی فردی» بودم که بهترین جواب را در میان روزنوشته‌های مهندس محمد رضا شعبانعلی یافتم از آن به بعد تمام نوشته‌های ایشان را خوانده‌ام و به جرات می‌توانم بگویم که به تمام فایلهای «رادیو مذاکره» ایشان در طول سال گذشته گوش کرده‌ام ، در این بین گفتگوی ایشان با ناصر واثقی از جمله بهترین‌هاست که دعوت می‌کنم اگر وقت کردید حتما در تعطیلات نوروز آن را بشنوید.


۵- اما به عنوان یک طرفدار ورزش فوتبال همیشه یکی از سرگرمی‌هایم خواندن مصاحبه‌ها و مقالات متفاوت و جذاب در رابطه با ستاره‌های دنیای فوتبال است. یکی از منابع من در این زمینه وبلاگ گزاره‌هاست و من از طرفداران سری پستهای « درسهایی از فوتبال برای کسب و کار » علی نعمتی در این وبلاگ هستم و در سال گذشته همواره این سری مطالب را در وبلاگ گزاره‌ها دنبال کرده‌ام.


۶- در طول سال گذشته به عنوان یکی از پروژه‌های تحقیقاتی‌ خودم به صورت پراکنده مطالعاتی را درباره نحوه شکل گیری و موفقیت شرکت «گوگل» انجام می‌دادم که به مطلبی با عنوان «گوگل چگونه کار می‌کند؟» در وبلاگ نوار نوار برخوردم و از این طریق با سایت نوار که مرجع کتاب صوتی در ایران است آشنا شدم ، همینجا باید بگویم اگر قصد دارید یک کتاب صوتی با کیفیت صدای عالی و قیمت مناسب بشنوید همین الان به سایت نوار بروید و اپلیکیشن اندرویدی نوار را نصب کنید.


اگر هم شما هم مثل من مایلید تا بدانید  گوگل چگونه کار می‌کند؟ باید بگویم نسخه صوتی این کتاب که نوشته دکتر اریک اشمیت و جاناتان روزنبرگ است با صدای بی‌نظیر میکاییل شهرستانی در سایت نوار موجود است که می‌توانید آن را دانلود کرده و گوش کنید.


آخر سخن اینکه ....


بنابراین اگر قرار باشد امسال هم تجربه‌ای را انتخاب کنم و در کوله پشتی خودم برای سال جدید قرار دهم من لیستی از وبلاگ‌های با محتوای با کیفیت را درون کوله پشتی خودم قرار می‌دهم و با خود به سال جدید می‌برم. وبلاگ‌هایی از جنس وبلاگ یک پزشک ، وبلاگ امیر مهرانی ، گزاره‌ها ، روزنوشته‌های محمد رضا شعبانعلی که پر از تحربه‌های ارزشمند و نابی هستند که به اشتراک گذاشته شده است. اگر که شما هم چنین قصدی دارید می‌توانید لیستی از وبلاگ‌های خوب فارسی را در این لینک ببینید و با دیگران هم به اشتراک بگذارید.


من در سال گذشته بارها و بارها از مطالبی که در این وبلاگها به اشتراک گذاشته شده بود چیزهای زیادی آموختم و در زندگی کاری و شخصی به کار بستم  و تصمیم دارم در سال جدید هم این روند را ادامه بدهم.


اگر هم قرار باشد چیزی را از کوله پشتی‌ام برای سال ۹۵ کنار بگذارم ، همه وبلاگ‌هایی را که محتوای کپی و اسپم منتشر می‌کنند را کنار می‌گذارم .



در پایان امیدوارم از خواندن «کوله پشتی ۹۵» من لذت برده باشید و از امیر مهرانی هم به خاطر این ابتکار خوبش تشکر می‌کنم. امیدوارم در سال جدید شاد و خوشحال و سربلند باشید.


نظرات 7 + ارسال نظر
فروش خودرو کارکرده یکشنبه 2 دی 1397 ساعت 16:53 https://carcadeh.ir

بسیار عالی
داستان های جالبی می نویسین.......

خانه هوشمند شنبه 27 مرداد 1397 ساعت 12:09 http://smarthome1397.blogfa.com

سلام. این ایده ی بسیار خوبیه. امیدوارم که از تجربیات شما بتونیم خوب استفاده کنیم

سلام وقتتون بخیر وبلاگتون عالیه لطفابه سایت ماهم سربزنید

راضیه شنبه 16 بهمن 1395 ساعت 16:02 http://raziyeh68.blogfa.com/

سلام چه کار خوبی، امسالم هست ؟؟ اگه بود حتما اطلاع رسانی کنید مرسی

حمید شنبه 26 تیر 1395 ساعت 13:33 http://farnian.com

با اینکه 4 ماه داره از سال میگذره ولی هنوز وقت نکردم در کوله پشتی شرکت کنم. و به نظرم خیلی باید بازی وبلاگی جالبی باشه. باعث میشه بیشتر به محتواهای باکیفیت اهمیت داده بشه.

فر ناز پنج‌شنبه 12 فروردین 1395 ساعت 22:30 http://ladyfarnaz.mihanblog.com

سلام جناب میرزایی
سال نو رو به شما تبریک میگم. وبلاگ جالبی دارین. من از این ایده ی کوله پشتی خیلی خوشم اومد. در نظر داشتم که خودم هم چنین کاری رو انجام بدم اما فرصت به نگارش درآوردنشو نداشتم.
موفق باشین

سلام و سال نو شما هم مبارک

محمدحسین یکشنبه 8 فروردین 1395 ساعت 18:01 http://marpich.blog.ir/

سلام به آقای مسلم میرزایی عزیز
سال نو مبارک
واقعا خیلی خوشحالم که بعد از یک سال دوباره تونستم وبلاگتونو پیدا کنم
هنوز هم مثله گذشته خوب و مفید مینویسین
موفق باشید :)

سلام بر شما دوست عزیز
سال نو شما هم مبارک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد