لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

سخنی با وبلاگ‌نویسان ایرانی: کارشناس بودن را فراموش کنید ،به جای آن یک ماجراجو و جستجوگر باشید

بگذارید قبل از هر چیزی بگویم که من کارشناس وبلاگ نویسی، تولید محتوا یا حتی کارشناس بازاریابی اینترنتی نیستم ، بارها این را گفته‌ام اما این دلیل نمی‌شود که دیگر وبلاگ ننویسم. چون وبلاگ نویسی از نظر من تجربه‌ای لذت بخش حاصل از به اشتراک گذاری افکار، عقاید و تجربه‌های واقعی ما در زندگی است که می‌تواند نتایج فوق العاده مفیدی داشته باشد.


تنها هدف مهم من در «لذت وبلاگ نویسی» هم این است که شما و دیگر خواننده‌های محترم را تشویق کنم تا لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید.


اما این روزها وبلاگ نویسی شاهد افرادی هست که خود را کارشناسان بزرگ معرفی می‌کنند اما وقتی با آنها از نزدیک برخورد می‌کنیم می‌بینیم که فردی معمولی هستند و فقط ادعای کارشناسی دارند و این برای فضای وبلاگ نویسی ما خوب نیست.


درسته! قبول دارم که برای گام نهادن در مسیر وبلاگ نویسی حرفه‌ای باید در حوزه کاری خودتان کارشناس باشید و چه بهتر که یک کارشناس خبره هم باشید.


اما این دلیل نمی‌شود که درباره خودتان به خوانندگانتان دروغ بگویید و حسی آمیخته با تقلب و دورویی را القا کنید.


اگر به وبلاگ نویسی علاقه دارید و در هیچ زمینه‌ای هم کارشناس و خبره نیستید اصلا امتیاز منفی برای شما حساب نمی‌شود. بهتر است با خودتان و خوانندگانتان صادق باشید و خودتان را یک دانشجو یا کسی که دوست دارد چیزهای بیشتری یاد بگیرد معرفی کنید. من خودم همیشه دوست دارم در جستجوی یادگیری چیزهای جدید باشم 


حتی می‌توانید خودتان را یک ماجراجوی بنامید و دست به ماجراجویی بزنید و داستان خودتان را با خوانندگانتان به اشتراک بگذارید


به عنوان مثال یکی از ماجراجویی‌های من ، خواندن هزار رمان است. این بزرگترین چالشی است که در حال حاضر دارم.و شاید روزی داستان موفقیتم را با شما به اشتراک بگذارم.



در پایان این پست کوتاه دوباره خطاب به همه وبلاگ نویسان ایرانی می‌گویم که سعی کنید خودتان باشید نگران نقاط ضعف و کاستی‌هایتان نباشید چون هیچ کس در این دنیا کامل نیست.

نظرات 6 + ارسال نظر
آلتای پنج‌شنبه 27 اسفند 1394 ساعت 21:55

سلام!
توصیه های خوبیه! پس من وبلاگ شخصی رو راه اندازی میکنم و سعی میکنم حتما پیشنهاد های شما رو موقع نوشتن یادم باشه.
ممنونم که وقت گذاشتین و جواب دادین.
سال خوبی براتون ارزو میکنم ‎:)‎

آلتای چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت 20:54

سلام، خسته نباشید!
من وبلاگ شما رو از طریق گوگل پیدا کردم وقتی دنبال موضوعی برای وبلاگنویسی میگشتم.
مطالبی که نوشتین مفید و به درد بخور هستن و درکل وبلاگ خوبی دارین و ارزوی موفقیت براتون دارم.
حقیقتش من هم به وبلاگنویسی علاقمندم خیلی ولی باوجود اینکه پستهای شما در مورد انتخاب موضوع رو خوندم هنوز نتونستم تصمیم قطعی بگیرم. امیدوارم منو راهنمایی کنید؛
رشته تحصیلی من آموزش زبان انگلیسیه.به ترجمه کردن،نوشتن درمورد زبانهای مختلف و کلا پدیده ی زبان و فرهنگ علاقمندم. همچنین به این موضوعات: تندرستی و تناسب اندارم، روانشناسی،مدیتیشن، زنان و فعالیتها و حقوقشون در جامعه، اینترنت و رسانه و شبکه های مجازی، تکنولوژی و کسب درامد.
بین این موضوعات سردرگمم.از طرفی دلم میخاد مطالب بنوعی مربوط به حیطه شغلی و تخصصیم باشه و از طرفی نگرانم در اون زمینه مخاطب نداشته باشم. نظر شما چیه؟ چکار کنم؟
ببخشید که طولانی شد. من خیلی امیدوارم که از شما جواب بگیرم. مچکرم.

از اینکه مطالب وبلاگ برای‌تان مفید بوده خوشحالم
درباره قسمت دوم کامنت شما باید بگویم که زیاد سخت نگیرید ، پیشنهاد می‌کنم یک وبلاگ شخصی برای خودتان درست کنید و مدتی وبلاگ نویسی را تجربه کنید ، به قول دکتر هنریت کلاوسر «بنویس تا اتفاق بیفتد»

توصیه دیگرم این است که هدفتان از وبلاگ نویسی ، جذب مخاطب نباشد بلکه هدفتان این باشد که از وبلاگ نویسی لذت ببرید و از خواندن نوشته‌هایتان حس خوبی داشته باشید

توصیه مهم دیگر من این است که کاملا خودتان باشید، صادقانه بنویسید به ویژه احساسی که هنگام نوشتن دارید را قایم نکنید و آن را در قالب کلمات و شکلک ها بیان کنید

امیدوارم هر چه زودتر و در همین جا تجربه‌های خودتان درباره راه‌اندازی وبلاگتان را برای من و سایر خوانندگان لذت وبلاگ نویسی بیان کنید

حمید شنبه 22 اسفند 1394 ساعت 19:42 http://farnian.com

متاسفانه الان دیگه وب فارسی شادابی و نشاط گذشته رو نداره و فقط یک تعداد وبلاگ نویس محدود مثل اقای مجیدی و چند تایی دیگه با عشق مینویسن. موضوع در مورد سایت های ای تی وخیم تره و تمام مطالب شده ترجمه ای و یک مطلب رو همشون کار میکنن . فقط با لحن های مختلف .

امیر دوشنبه 17 اسفند 1394 ساعت 18:46

سلام. امسال هم مثل قبل کمپین کوله‌پشتی را داریم و می‌خواستم دعوت کنم پیرو مشارکت سال قبل امسال هم کوله‌پشتی‌ات را بنویسی.

http://www.dreambackpack.com/portfolio-posts/kooleposhti95/

Amin_kr دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت 23:40 http://greenbird.blog.ir

با سلام.

من واقعا از نوشته های شما لذت میبرم و حس تازه ای برای ساخت وبلاگ به دست میارم،بیخود نیست که اسم وبلاگتان لذت وبلاگ نویسی گذاشتید!
شما نه نتها در زمینه وبلاگ نویسی بلکه به عقیده من در نویسندگی هم حرفه ای هستید.در آخر ممنونم از شما و وبلاگ خوبتان.موفق باشید

یحیی سه‌شنبه 8 دی 1394 ساعت 15:37 http://ysarbabi.ir

هزار رمان، واقعا قابل توجهه، تو فیلم equalizer صد تا کتاب میخونه ولی خب هزار تا .... از این واقعا خوشم اومد، کاش در موردشون می‌نوشتی.

راستش مدتی هست این کار رو شروع کردم ، توی توییتر درباره کتابایی که تاکنون خوندم هر از گاهی توییت می‌کنم ولی کمی بعد شاید درباره‌شون بنویسم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد