لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

چگونه بعد از خواندن یک پست نظر بدهیم؟(بایدها و نبایدها)

نظر دادن در وبلاگ موضوع خوبی برای گفتگو و بحث است.آیا شما اهل نظر دادن و کامنت گذاشتن هستید؟ این روزها در پایان همه پستها محلی برای نظر دادن وجود دارد.اینجا یک سوال وجود داره.

آیا میشه از قسمت نظرات استفاده بهتری کرد؟


تا حالا به این موضوع فکر کرده بودید که چگونه در قسمت نظرات عمل کنیم تا وبلاگ ما رشد بیشتری داشته باشه،یعنی جوری عمل بکنیم که محبوبیت وبلاگ ما بیشتر بشه.


در این پست می‌خواهیم کمی بیشتر درباره نظر دادن و کامنت گذاری گفتگو کنیم.

  ادامه مطلب ...

افزایش بازدید وبلاگ با استفاده از شبکه‌های اجتماعی

آیا شما یک وبلاگ نویس مبتدی هستید؟ آیا از اینکه وبلاگ شما آمار بازدید پایینی دارد ناراحت هستید طوری که می‌خواهید وبلاگ نویسی را رها کنید؟ لطفا به اندازه خواندن این پست دست نگه دارید!

همان گونه که در پست قبل گفتم «استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و همچنین استفاده از نظر دادن (کامنت گذاشتن) »،دو راهکار برای ایجاد ترافیک به وبلاگ شما به  شمار می‌رود. اما بسیاری از وبلاگ نویسان مبتدی از این دو راهکار غافل هستند.در این پست من به شبکه‌های اجتماعی خواهم پرداخت و قصد دارم درباره راز کار آنان به رمزگشایی بپردازم.

  ادامه مطلب ...

چگونگی افزایش بازدید در یک وبلاگ جدید

اگر شما الان بر روی عبارت «چگونگی افزایش بازدید در یک وبلاگ جدید» کلیک کرده‌اید و دارید با دقت فراوان این جملات را می‌خوانید می‌توانم حدس بزنم که شما به عنوان یک وبلاگ نویس بسیار کنجکاو هستید تا بدانید چگونه می‌توان سیلی از خوانندگان را به یک وبلاگ تازه روان کرد.و شاید اگر به شما بگویم راهی را می‌شناسم که با استفاده از آن می‌توانید در ده روز اول ،آمار بازدیدکنندگان از وبلاگتان را به سرعت افزایش دهید.به احتمال زیاد ،بسیار ذوق زده و شاد خواهید شد و با خودتان خواهید گفت این همان مطلبی است که من بهش نیاز داشتم.می‌توانم تصور کنم در این لحظه چهره شما چیزی شبیه به این شکلک خواهد شد.   البته شاید هم چیزی شبیه به این یکی باشد.


در پست راز ساده موفقیت در وبلاگ نویسی ،من برای همه وبلاگ نویسان تازه کار به یک نکته اساسی اشاره کردم.در آنجا توصیه کردم که در فاصله‌های زمانی کوتاه و با پست‌های دارای محتوای نو و منحصربفرد وبلاگ خود را به روز کنید.

ممکن است بعضی از وبلاگ نویسان مبتدی از آمار پایین بازدیدکنندگان در روزهای اول دلسرد شوند و با خود بگویند وقتی نوشته‌هایم هیچ خواننده‌ای ندارد چه لزومی دارد که هر روز وقت صرف کنم و در وبلاگ خودم یک پست جدید بنویسم؟  

در این پست قصد دارم راز افزایش بازدیدکنندگان در روزهای ابتدایی وبلاگ نویسی را برای شما فاش کنم.به خوبی می‌دانم.الان بسیاری از شما با خود می‌گویید :

 

ادامه مطلب ...

پنج ایده عملی برای نوشتن یک پست پرمحتوا

آیا شما در دنیای وبلاگ نویسی یک تازه وارد هستید؟ آیا نوشتن یک پست پرمحتوا برای شما آسان است؟ یا شاید مثل بسیاری از وبلاگ نویسان مبتدی نوشتن یک پست پرمحتوا و جدید ،چالش ذهنی هر روز شما به حساب می‌آید؟


اگر بخواهم راز وبلاگ نویسی موفق را برای شما بگویم.یک عبارت سه کلمه‌ای خواهد شد : 

 

ادامه مطلب ...

از کپی برداری تا انتشار یک پست پرمحتوا

شاید کنجکاو باشید بدانید که من چگونه یک پست را می‌نویسم؟ یعنی محتوای پست خود را چگونه تهیه می‌کنم؟

 در پاسخ شما باید بگویم :برای اینکه بتوانم یک پست پرمحتوا بنویسم.به طوری که هر پست حاوی نکاتی جالب برای شما باشد تا شما ضمن لذت بردن از خواندن هر پست ،بتوانید به پاسخ سوالات خود در زمینه وبلاگ نویسی حرفه‌ای برسید.از یک برنامه روزانه بسیار ساده استفاده می‌کنم.  


هر روز از اوقات بیکاری خودم استفاده می‌کنم و به مطالعه در زمینه وبلاگ نویسی حرفه‌ای می‌پردازم. 


باید بگویم این زمانهای کوتاه از لذت بخش ترین قسمتهای برنامه روزانه من می‌باشد. قسمتی از این زمانهای کوتاه را به جستجو در گوگل یا به اصطلاح به گوگل کردن سپری می‌کنم. چون دوست دارم هر روز درباره وبلاگ نویسی دست کم یک نکته تازه یاد بگیرم.البته باید بگویم که برای گوگل کردن از گوشی اندرویدی خودم استفاده می‌کنم.  

 

چگونه باید یک پست پرمحتوا و دست اول بنویسم؟   

   

این سوال بسیاری از افرادی است که به تازگی وبلاگ نویسی را شروع کرده‌اند. وقتی افراد مبتدی متوجه می‌شوند که برای پیشرفت در کار وبلاگ نویسی باید بتوانند در زمانهای کوتاه وبلاگ خود را با مطالب نو و جدید به روز رسانی کنند.احساس یاس می‌کنند و از ادامه کار دست می‌کشند.

اگر شما هم از ادامه کار خود به عنوان یک وبلاگ نویس مایوس شده‌اید. به اندازه خواندن این پست دست نگهدارید.چون خبرهای خوبی برای شما دارم.   

به روز رسانی مداوم در الگوریتم جستجوی موتورجستجوی گوگل باعث شده‌است که اهمیت محتوای قوی بیش از پیش احساس شود.یعنی اگر وبلاگ یا وبسایت شما در زمانهای کوتاه و با مطالب دست اول به روز رسانی نشود شما شانسی برای حضور در نتایج جستجوی گوگل نخواهید داشت.   

شاید بعضی از شما مانند سالهای مدرسه کمی وسوسه شوید و بخواهید با کپی برداری از محتوا و مطالب سایتهای دیگر ،محتوای لازم برای وبلاگ خود را تامین کنید.و به زبان ساده تقلب کنید.اما کپی برداری از مطالب سایتها و وبلاگهای دیگر هیچ سودی برای شما ندارد زیرا این روزها موتور جستجوی گوگل به قدر کافی هوشمند است و متوجه این کار شما خواهد شد و اگر به کپی برداری از سایتهای دیگر ادامه دهید ممکن است گوگل شما را تنبیه کند به این صورت که وبلاگ یا وبسایت شما را در لیست سیاه خود قرار دهد.   

پس درست ترین کار این است که ما بر روی تولید محتوا تمرکز بکنیم و به دنبال این باشیم که مطالب جدید و نو را در وبلاگ خودمان ارائه دهیم.اما به نظر شما ما چگونه می‌توانیم با صرف کمی از وقت خودمان یک مطلب پرمحتوا ایجاد کنیم به طوری که مطلب ما توسط هزاران نفر خوانده شود؟  

در پست بعدی به شما خواهم گفت که چگونه با صرف اندکی زمان پرمحتوا ترین و تازه ترین مطالب را بنویسید.

نظر شما درباره کپی برداری از وبلاگها یا سایتهای دیگر چیست؟ آیا شما اهل کپی برداری از منابع دیگر هستید؟ چه حسی به شما دست می‌دهد اگر ببینید کس دیگری مطالب وبلاگ شما را کپی برداری کرده است؟