لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

صد ایده ناب برای نوشتن یک پست پرمحتوا ( بخش ششم )

کارشناسان وبلاگ نویسی می‌گویند که قبل از هر چیز سعی کنید برای دل خودتان بنویسید.اینکه چه کسی بعدها پست شما را خواهد خواند اهمیتی ندارد، بلکه باید بر روی افکار، نظرات و عقاید خودتان تمرکز کنید و سپس سعی کنید تا آنها را در قالب کلمات مناسب بیان کنید.اما برای شروع این اتفاق خوب،همه ما به ایده‌هایی نیاز داریم تا اندیشه خود را حول محور آن منسجم کنیم.تاکنون شما پنج پست از سری مجوعه پست‌های «صد ایده ناب برای نوشتن یک پست محتوا» را در لذت وبلاگ نویسی خوانده‌اید اکنون دعوت می‌کنم تا با بخش ششم این مجوعه در ادامه این مطلب همراه شوید.

  

۵۱- درباره عادتهای بد خودتون بنویسید.


هر کسی ممکنه یک عادت بد داشته باشه،مثل اینکه کسی عادت داشته باشه زیاد  گیم بازی بکنه، یا کسی عادت به پرخوری داشته باشه، یا ممکنه کسی ... درباره عادت‌های بد خودتون بنویسید و بنویسید که چه طور می‌تونید عادت بدتون را کنار بگذارید.شاید خوانندگانتون هم تجربه‌های مشترکی داشته باشند و بتونند کمکتون بکنن.


۵۲- برای اینکه مخاطبان بیشتری به دست بیاورید، در زمینه موضوع وبلاگتان به دیگران پیشنهاد کمک رایگان بدهید.


کمک رایگان به شما یک شهرت عالی می‌ده.افراد شروع به اشتراک گذاری وبلاگ شما می‌کنند در حالیکه وبلاگ شما را به دوستانشون معرفی می‌کنند.این کمک می‌کنه تا به عنوان یک کارشناس صاحب برند شناخته بشوید


۵۳- یک موضوع در حوزه کاری تان را مورد تحقیق و آنالیز قرار دهید.


پستهای با کیفیتی که تحلیلی قوی درباره یک موضوع ارایه می‌کنند بسیار مورد توجه واقع می‌شوند.از زمان خودتان بر روی آن سرمایه گذاری کنید و تعداد فالوئرهایتان را افزایش بدهید.تعداد زیادی از وبلاگ نویسان حرفه‌ای یک پست را می‌نویسند در حالیکه بیشتر از دوازده ساعت بر روی آن کار کرده‌اند.آنها زمانهای زیادی را برای تو‌لید پستهای کامل سرمایه‌گذاری می‌کنند.


۵۴- شخصا به تک به تک کامنت‌هایتان پاسخ بدهید


اجازه دهید تا خوانندگانتان احساس خاص بودن و افتخار بکنند اینکه شخصا به تک تک کامنت‌ها جواب بدهید تنها چند دقیقه زمان می‌گیره اما با این کار شما می‌توانید دوستان جدیدی پیدا کنین، همکاران و یا حتی شرکای تجاری خوبی به دست بیاورید.علاوه بر آن گاهی در میان کامنت‌های خوانندگان ایده‌های خوبی مطرح میشه که شما از این ایده‌ها می‌تونید برای نوشتن پستهاتون استفاده کنید.


۵۵- یک پست طولانی «درباره من» بنویسید.


یک پست «درباره من» کلاسیک از چند خط تشکیل شده اما شما بیشتر خودتان را معرفی کنید و یک «درباره من» طولانی‌تری بنویسید،مردم دوست دارند درباره پشت صحنه متن و محتوایی که دارند می‌خونند بیشتر بدونن اما آنها معمولا وقت ندارند تا حساب شما در لینکداین را بررسی کنند یا نام شما را گوگل کنند.


۵۶- پستی بنویسید و در آن از نمودار میله‌ای(bar chart) و نمودار دایره‌ای(pie chart) استفاده کنید.


اینوگرافیک یکی از داغ‌ترین کلمات کلیدی در حوزه اینترنت است.اطلاعات تصویری خواندن آنها را آسان می‌کند،اطلاعات جالب را جمع آوری کنید و چارت بسازید


۵۷- بودجه ماهانه و هزینه های ماهانه شخصی خودتان را یادداشت کنید.


شما می‌توانید همه آنچه که ارزش دارد و شما دوست دارید را سند سازی کنید به عنوان مثال وبسایت خودتان را در نظر بگیرید و نشان دهید که چه قدر برای آن هزینه کرده‌اید.همچنین درآمدها و سود حاصل از وبلاگتان را نمایش دهید.به علاوه شما می‌توانید از همان مدلی که بودجه خانواده را تنظیم می‌کنید استفاده کنید


۵۸- در یک برنامه وبلاگ نویسی متقابل شرکت کنید.


با فالوئرهایتان صحبت کنید و به دنبال افرادی باشید که دوست دارند برای شما یک پست مهمان بنویسند در مقابل شما هم یکی برای آنها بنویسید.


۵۹-لینک بیت(link bait) پست کنید.


شاید شما هم ندونید لینک بیت چیه.پس نگاهی به پست لینک بیت(link bait ) چیست؟ بیاندازید


۶۰-پستی حاوی محبوبترین پست‌های خودتان بنویسید.


اطلاعاتی درباره محبوبترین پست‌های خودتان جمع‌آوری کنید از جمله تعداد بازدیدها،به اشتراک گذاری‌ها،کامنت‌ها.سپس آنها را در یک پست جداگانه منتشر کنید.


در پایان امیدوارم از خواندن این پست لذت برده باشید.اگر هم دوست داشتید بگویید که  کدام یک از این ایده‌ها نظر شما را جلب کرده؟

نظرات 1 + ارسال نظر
Mr. Abbasi پنج‌شنبه 19 تیر 1393 ساعت 21:43 http://abbasifard.ir

زمانی که به وبلاگ ها و وبسایت های دیگر می روم ، در بخش درباره ، می خواهم از نویسنده‎ی مطلبی که از او خوانده ام اطلاعات بیشتری را بدانم و وقتی میبینم اطلاعاتی در دسترس نیست و یا مختصر است ، کمی ناراحت میشوم و در عوض از نویسندگانی که به معرفی خود پرداخته اند ، بسیار لذت می برم
به همین دلیل مورد 55 را به شدت تائید می کنم و همین امر موجب آن شده که همواره بخش درباره را در وبلاگ خودم تقریبا کامل بنویسم ، البته اوایل اینگونه نبود و با توجه به توضیحات بالا به این امر پرداختم :)
ممنون

از نظر کامل و دقیق شما ممنونم.
بله حق با شماست.برگه درباره ما جایی است که گاهی وبلاگ نویسان درباره آن بی‌توجهی می‌کنند در حالیکه این برگه می‌تواند یک معرفی از شما و توانایی‌ها و تجاربتان باشد.
نکته دیگر آن است که هر چند وقت یک بار باید محتوای برگه درباره ما را به روزرسانی کنیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد