لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

مروری بر بروزرسانی و تغییرات جدید در وبلاگ یک ادمین

در پست آیا زمان برای وبلاگ یک ادمین متوقف شده است؟ درباره آخرین تغییرات وبلاگ یک ادمین خبررسانی کردم.اما همان طور که آقای مسعود فاطمی در بخش نظرات همان پست درباره بروزرسانی جدید یک ادمین خبر داده بودند ،خیلی زود این اتفاق افتاد و از دو روز پیش یعنی بیستم مردادماه ،وبلاگ یک ادمین با انتشار پستی با عنوان بروزرسانی: سیستم کاربری، پرسش و پاسخ و موضوعات جدید کار خودش را از سر گرفته است.پس در این پست مروری می‌کنیم بر تغییرات جدیدی که توسط مسعود فاطمی و همکارانشان در یک ادمین به وجود آمده است.

 

 

قبل از هر چیز باید در یک ادمین ثبت نام کنید


در بروزرسانی جدید یک ادمین ،خوانندگان وبلاگ برای نظر دادن و استفاده از سیستم پرسش و پاسخ یک ادمین، قبل از هر چیز باید در یک ادمین ثبت نام کنند و بعد از تکمیل شدن فرآیند ثبت نام می‌توانند دیدگاه خودشان درباره پست‌ها را مطرح کنند یا سوالات خودشان را در سیستم پرسش و پاسخ یک ادمین بپرسند.


Hosted on Persiangig.com


سیستم پرسش و پاسخ


به نظر من این چیزی بود که وبلاگ یک ادمین واقعا به آن نیاز داشت.اکنون کارشناسان و نویسندگان در یک ادمین با استفاده از این سیستم جدید پرسش و پاسخ ،خیلی زود به سئوالات شما در موضوعات وبلاگ نویسی،سئو،بازاریابی اینترنتی، پاسخ می‌دهند.حتی جواب سوال شما به آدرس ایمیلتان فرستاده می‌شود.من دو بار در دو روز گذشته سیستم پرسش و پاسخ یک ادمین را امتحان کردم و در هر دو بار هم به فاصله کمی به سوالم پاسخ داده شد.


البته پاسخگویی به سوالات در سیستم جدید پرسش و پاسخ یک ادمین، محدود به کارشناسان یک ادمین نیست و سایر اعضا هم می‌توانند در جواب دادن به سوالات مشارکت کنند که همین نکته علاوه بر اینکه بر غنای پاسخ‌ها خواهد افزود به افزایش تعداد بازدیدکنندگان هم کمک خواهد کرد، البته مشروط بر اینکه مسعود فاطمی و تیمش با همین نظم و پشتکار به کارشان ادامه دهند.


نکته جالب دیگر درباره این بخش طراحی آن است به شکلی که کار با آن، ما را به یاد فروم‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌اندازد.حتی می‌توانم بگویم سیستم پرسش و پاسخ یک ادمین، به نوعی ترکیبی از فیسبوک، گوگل پلاس و توییتر هست و از هر کدام ویژگیهای مثبتی را در خود گنجانده است.


خدمات بهینه سازی سایت


یک ادمین با اضافه کردن بخش خدمات بهینه سازی سایت ، یعنی همان چیزی که مسعود فاطمی به آن علاقه دارد و در این زمینه از تخصص و تجربه کافی هم برخوردار است، نشان از این دارد که یک ادمین برای کسب درآمد از وبلاگ هم  برنامه دارد.در این بخش ما خلاصه‌‌‌ای از کارها و پروژه‌های قبلی مسعود فاطمی و همکارانش در زمینه خدمات بهینه سازی سایت را می‌بینیم.همچنین در این قسمت فرمی برای ثبت سفارشات مشتریان احتمالی هم پیش بینی شده است.


بخش دوره‌های آموزشی یک ادمین


یک ادمین از این بخش برای اطلاع رسانی دوره‌های آموزشی خودش استفاده خواهد کرد.اما هنوز مشخص نیست که برگزاری دوره‌های آنلاین هم در دستور کار یک ادمین قرار دارد یا نه؟


چیزی که هنوز در یک ادمین جایش خالی است


نمی دانم چرا؟ ولی وبلاگ‌نویس‌های ایرانی کمتر از محتواهایی مانند پادکست و ویدیوکست بهره می‌گیرند.اما به شخصه معتقدم پادکست می‌تواند یک برگ برنده برای توسعه یک ادمین باشد.به عنوان مثال تصور کنید که هر هفته بتوانیم نکات مهم در ارتباط با سئو یا بازاریابی اینترنتی را در فایلهای صوتی ده دقیقه‌ای از زبان آقای فاطمی یا همکارانشان بشنویم.حتی از این فایلها در دوره‌های آموزشی یک ادمین هم می‌شود استفاده کرد.به هر حال آقای فاطمی تجربه خوبی در تدریس دارند و می‌توانند یکی از کلاسهای خود را با پادکست، اسلاید و فیلم آموزش دهند.حتی قسمتی از این ماجرا می‌تواند رایگان باشد و در ادامه اعضای ویژه می‌توانند مبلغ لازم برای برخورداری از آموزشهای حرفه‌ای‌تر را بپردازند.


سخن پایانی : آیا یک ادمین می‌تواند به یک کسب و کار موفق تبدیل شود؟


نمی دانم نظر شما چیست؟ اما به نظر من مجموعه کاری یک ادمین یک پتانسیل قوی برای تبدیل شدن به یک کسب و کار اینترنتی موفق را دارند.چرا که سئو در ارتباط مستقیم با بازاریابی اینترنتی قرار دارد و کسب درآمد از طریق اینترنت نیاز به مشاوران و کارشناسانی کاربلد در سه زمینه سئو ، بازاریابی اینترنتی و بازاریابی محتوا دارد که یک ادمین در تمامی این زمینه‌ها قادر به فعالیت است.به نظرم مسعود فاطمی و همکارانش برای رسیدن به این هدف، تنها به کمی برنامه ریزی ، تلاش و حمایت نیاز دارند و شاید بهتر باشد این طور بگویم که اکنون وبلاگ یک ادمین و آقای فاطمی در تقاطع و تلاقی زیبای سئو ،بازاریابی و وبلاگ نویسی قرار دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد