لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

درباره ضرورت توجه به اخبار وبلاگ نویسی

 در این مدتی که وبلاگ می‌خوانم و وبلاگ می‌نویسم ،بارها و بارها دیده‌ام که اتفاقات و رویدادهای مهم در حوزه وبلاگ نویسی کمتر مورد توحه وبلاگ نویسان ایرانی قرار می‌گیرد.حتی می‌توانم ادعا کنم که در حوزه وبلاگ نویسی اخبار کمتری در وبلاگ‌های مختلف منتشر می‌شود و به نظر من همین مطلب یکی از دلایل رکود در وبلاگستان فارسی است.به ندرت اتفاق می‌افتد که ما شاهد گزارشی خبری و تحلیلی در ارتباط با وبلاگ‌های موفق در حوزه وبلاگ نویسی باشیم و درست به همان اندازه هم مطالب بسیاری کمی درباره چهره‌های برتر وبلاگ نویسی  منتشر می‌شود.اکنون سوال من از شما خوانندگان لذت وبلاگ نویسی این است که ،آیا شما اخبار مربوط به وبلاگ نویسی را دنبال می‌کنید؟ به عنوان مثال آیا اخبار پایگاه خبری وبلاگ نیوز را می‌خوانید؟ 

 

 

آنچه واضح است اینست که اگر وبلاگ نویسی حرفه‌ای به یک کسب و کار تبدیل شود باید بتواند خبرسازی و خبر پردازی کند.

به نظر من شما در هر موضوعی که وبلاگ بنویسید ،باید نیم نگاهی به اخبار داغ در حوزه کاری خودتان داشته باشید و حتی با نوشتن پستی درباره آن اخبار ،آن اخبار و اتفاقات مهم را پوشش دهید.

 

سوال دیگر من از شما اینست که ،به نظر شما آیا تولید و انتشار اخبار دست اول با موضوع وبلاگ نویسی می‌تواند به رونق وبلاگ نویسی در ایران کمک کند؟


اما سوال دیگر این است آیا اصلا خوانندگان علاقه‌ای به خواندن اخبار داغ در زمینه وبلاگ نویسی در ایران دارند؟

پاسخ: راستش نمی‌دانم اخبار داغ در زمینه وبلاگ نویسی تا چه اندازه می‌تواند طرفدار داشته باشد.اما تجربیات کم من در این زمینه می‌گوید انتشار اخبار در زمینه وبلاگ نویسی حتی نسبت به پست‌های روزمره، مخاطب بیشتری را جذب خواهد کرد.


خبرپردازی درست می‌تواند به رونق وبلاگستان فارسی کمک کند.


اگر در طی هفته گذشته با من و لذت وبلاگ نویسی همراه بوده باشید حتم دارم که پستی که با عنوان آیا زمان برای وبلاگ یک ادمین متوقف شده است؟ منتشر کردم را خوانده‌اید.در این پست هدف من این بود که خیلی ساده درباره آخرین تغییر و تحولات وبلاگ مشهور یک ادمین بنویسم، که با اقبال خوبی از طرف بازدیدکنندگان مواجه شد و در مدت کوتاهی بازدید فراوانی از آن به عمل آمد البته در این میان ،باید به کار خوب آقایان مسعود فاطمی و بهراد جاود ، مدیر و ویراستار یک ادمین هم اشاره کنم که با پاسخگویی شفاف و دقیق خودشان در بخش نظرات ،اطلاع رسانی خوبی درباره وضعیت آینده وبلاگ یک ادمین انجام دادند که خود این هم باعث شد تا پست آیا زمان برای وبلاگ یک ادمین متوقف شده است؟ به یکی از داغترین پست‌های لذت وبلاگ نویسی در هفته گذشته تبدیل شود.


اما خبرپردازی درباره وبلاگ‌نویسی ‌حرفه‌ای گزینه‌ای است که وبلاگ نویسان آن را به فراموشی سپرده‌اند.


وقتی درباره خبرپردازی در حوزه وبلاگ نویسی و تولید محتوا اشاره می‌کنم.منظور من آن دسته از خبرهایی است که سعی دارد روند تولید محتوا را نقد و تحلیل بکند.در واقع رویکردی خبری - تحلیلی نسبت به وقایع وبلاگستان فارسی داشته باشد و البته هر جا هم که لازم باشد انتقاد‌ هم بکند.


مثلا وبلاگ‌هایی که درباره اخبار آی تی می‌نویسند را در نظر بگیرید.بسیاری از مطالب آنها ترجمه است.نمی‌خواهم درباره این نظر بدهم که انتشار مطالب ترجمه شده کار بدی است یا نه؟ بلکه من ترجمه کردن مطالب آموزنده را گاهی ضروری می‌دانم.اما اینکه محتوای تولید شده ما صرفا مطالب ترجمه شده از وبلاگ‌هایی مانند مشیبل و تک کرانچ و غیره باشد، باعث خواهد شد تا از واقعیت و از محیطی که در آن زندگی می‌کنیم فاصله بگیریم.دوست خوب وبلاگ نویسمان یعنی آقای علی ایرانی این موضوع را در قالب پستی با عنوان از انتقاد به یک پزشک تا وبلاگستان به نقد کشیده‌اند که به یکی از پربیننده‌ترین پست‌های چند ماه اخیر در وبلاگ پی‌سی دیزاین تبدیل شده است.


پس خبررسانی درباره اتفاقاتی که در بین وبلاگ‌ها و وبلاگ نویسان ایرانی اتفاق می‌افتد، می‌تواند در اصلاح مسیر وبلاگ نویسان به سوی  پیشرفت و حرفه‌ای شدن  نقش بزرگی را ایفا کند.اما در پایان می‌خواهم بدانم نظر شما در این باره چیست؟


نظرات 2 + ارسال نظر
سینا علوی سه‌شنبه 14 مرداد 1393 ساعت 13:17 http://itnameh.ir

پست جالبی بود.ممنون

MehranMandegar سه‌شنبه 14 مرداد 1393 ساعت 09:35 http://cafetarikh.blog.ir

توجه به اخبار در حوزه ای که مشغول هستیم بسیار مهم است اما در کل کار ساده ای نیست، در موضوعاتی که مرجع آن موجود است می توان اخبار را به صورت هفتگی یا روزانه جمع کرد و به مخاطبان ارائه داد ولی در موضوعاتی نیاز به صرف وقت بسیار زیاد و ترجمه اخبار خارجی پیرامون آن موضوع است.

البته اخبار در کل با اقبال خوبی روبرو می شوند چون در کل ملتی بسیار علاقه مند به اخبار داریم، هر چه جنجالی تر بهتر [خوب و بدش پا خودشان]

مرسی بابت این محتوا
در ضمن فکر هایی برای انتشار آخرین پژوهش های تاریخی در سر دارم، در جریان نیستید هنوز اما قرار است در کافه تاریخ به زودی انقلاب عظیم از همه لحاظ، ظاهری و محتوایی، داشته باشیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد