لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

یک ایده وبلاگ نویسی که شما هم به آن توجه نخواهید کرد


Hosted on Persiangig.com



ایده‌ای که می‌خواهم ارایه کنم به ظاهر ساده است اما اجرای آن می‌تواند نتایج شگفت انگیزی داشته باشد.بنابراین اجازه دهید تا ایده خودم را به صورت گام به گام و با ارایه چند دستورالعمل بیان کنم. 


پس لطفا چند دقیقه با من همراه شوید و به چیزهایی که می‌گویم با دقت عمل کنید.

 

 

۱- قبل از هر چیز از شما می‌خواهم که همین الان یک سند جدید در واژه‌پرداز آفیس(word) باز کنید و یا اینکه یک پست جدید با عنوان پنجاه کتابی که خوانده‌ام، را به صورت چرکنویس در وبلاگتان ذخیره کنید.


۲- در این سند یک لیست پنجاه‌ تایی بسازید.


۳- سپس به اول لیست بروید و از شماره یک شروع کنید و در مقابل هر شماره از این لیست، عنوان یکی از کتاب‌هایی که خوانده‌اید را بنویسید.


دوباره تکرار می‌کنم در برابر هر شماره از این لیست فقط و فقط عنوان یکی از کتاب‌هایی را که خوانده‌اید اضافه کنید و این کار را ادامه دهید تا به شماره پنجاه برسید و لیست شما کامل شود.


البته ممکن است که بعضی از شماها به دلایل گوناگون نتوانید در همان بار اول لیست خودتان را کامل کنید ، در اینصورت هیچ ایرادی ندارد ،لیست خودتان را به همان صورت در وبلاگتان منتشر کنید، چون بعدها برای کامل کردن آن وقت خواهید داشت.


تا اینجا کاری که انجام داده‌ایم را دوباره مرور می‌کنیم، ما یک پست با عنوان پنجاه کتابی که خوانده‌ام را در وبلاگ خودمان منتشر کرده‌ایم.


پس هم اکنون شما لیستی از پنجاه کتاب را در وبلاگتان منتشر کرده‌اید ،اما نکته این جاست که هنوز به پایان کار نرسیده‌ایم


کار اصلی ما تازه از این به بعد شروع می‌شود


در قدم بعدی باید وقت بگذاریم و درباره هر یک از کتاب‌هایی که خوانده‌ایم و نام آنها را در لیست پنجاه کتابی که خوانده‌ام ،وارد کرده‌ایم ،یک پست معرفی کتاب بنویسیم، به این ترتیب شما باید پنجاه پست معرفی کتاب بنویسید.


در واقع این ایده من ، می‌تواند چیزی حدود یک سال شما را درگیر کند 


البته واضح است که نباید این کار را در یک روز و یا یک هفته انجام بدهید، بلکه بهتر است که در طول یک سال یا حتی دوسال و با یک برنامه منظم این کار را انجام بدهید. 


پیشنهاد شخصی من این است که هر هفته به لیستی از کتابهایی که قبل از این در وبلاگتان منتشر کرده‌اید مراجعه کنید و یکی از عناوین کتابها را انتخاب کنید و یک پست معرفی کامل درباره آن کتاب بنویسید.


به علاوه هر دفعه که پست معرفی  کتابتان را منتشر کردید می‌توانید در پست مربوط به لیست پنجاه کتاب هم به آن لینک دهید.


با این کار شما با یک تیر چند نشان می‌زنید:


اول اینکه به عنوان یک وبلاگ نویس ، محتوای با کیفیت برای وبلاگتان تهیه می‌کنید، چرا که پست‌های معرفی کتاب همیشه به عنوان یک محتوای ارزشمند شناخته می‌شوند.


دوم با ایجاد لینک داخلی، به بهتر شدن سئوی وبلاگتان کمک می‌کنید.


سوم به افزایش بازدید وبلاگتان کمک می‌کنید


چهارم به طور غیرمستقیم به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک می‌کنید.


پنجم با مرور کتابهایی که خوانده‌اید اطلاعات و دانش خود را به طور مداوم به روزرسانی می‌کنید


و.....


حرف آخر


در پایان از شما که وقت گذاشته‌اید و تا اینجا مطلب را با دقت خوانده‌اید، صمیمانه دعوت می‌کنم تا به انجام این پروژه وبلاگ نویسی کمک کنید و با اشتراک گذاری این پست در شبکه‌های اجتماعی یا نوشتن درباره آن در وبلاگ‌هایتان، دیگران را هم به شرکت در این پروژه وبلاگ نویسی دعوت کنید.


فقط کافیه کمی به این موضوع فکر کنید که با انجام این پروژه وبلاگ نویسی و در طول یک یا دو سال آینده، تا چه اندازه می‌توانیم به افزایش کیفیت محتوای وبلاگستان فارسی کمک کنیم.


حتی می‌توانیم این فعالیت را به عنوان یک پروژه وبلاگ نویسی تعریف کنیم و یک نام مناسب هم برای آن در نظر بگیریم 


نوبت شماست


بیشتر که فکر می‌کنم این پروژه مفید در صورت عملی شدن می‌تواند آثار و فواید متعددی داشته باشد.آیا شما هم با من موافق هستید؟ 


لطفا نظر خودتان را درباره ایده‌ای که در این پست ارایه کردم را در بخش نظرات این پست بیان کنید و درباره فواید و معایب آن در کوتاه‌مدت و بلندمدت نظر بدهید.



 

نظرات 8 + ارسال نظر
الیاس بشکنی پنج‌شنبه 17 اردیبهشت 1394 ساعت 22:28 http://beshkani.blog.ir/

یه نیمچه نگاهی به ایده ما و نوشتن پست زیر:
http://beshkani.blog.ir/post/Book-I-am-Steve-Jobs
چطوره؟

سلام دوست عزیز
معرفی شما از کتاب «من استیو هستم» را خواندم، و خوشحالم که شما از اولین کسانی هستید که به ایده مطرح شده در این پست من عمل کردید

Arash پنج‌شنبه 17 اردیبهشت 1394 ساعت 11:34 http://fgraph.blogsky.com/

سلام آقای میرزائی ، من نوشته هام رو در زمینه های مختلف انتشار میدم اما جدیدا یه تصمیمی گرفتم که در توضیحات وبلاگم نوشتم : نگاه من به دنیای مجازی ، و آموخته هایم از زندگی ، بنظرتون میتونه فرد مشتاق رو به خودش جذب کنه ، من معمولا درباره مطالب دیگران ، معرفی کارهای گرافیکی و عقیده های خودم مینویسم ، شایدم کمی آموزشی مینویسم ، خواستم نظر شما رو بدونم!
ممنونم :)
پ.ن : میخواستم نظر رو در مطلب دومتون "راز وبلاگنویسی " بزارم که نشد ، برای همین ناچار به قرار دادن به اینجا شدم

سلام دوست عزیز

وبلاگ نویسی اشتراک گذاری افکار، دانسته‌ها و علایق خودمان با دیگران است و اگر با تحقیق و مطالعه کافی در رابطه با موضوعی که انتخاب کردید مطلب بنویسید قطعا افرادی مشتاقانه آن را خواهند خواند و به طرفداران همیشگی وبلاگتان تبدیل خواهند شد

سینا حسن زاده دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 ساعت 14:45 http://sinahzade.com

ایده‌تون بسیار عالی هست، البته چون اجرای این ایده زمان زیادی لازم داره بهتره بصورت فواصل زمانی معین باشه و بینش مطالب دیگری در حوزه‌های دیگر منتشر شود. در اینصورت خواننده هم از وبلاگ زده نمیشه.

محسن برجی دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 ساعت 14:04

ایده بسیار خوبی است.
معرفی کتاب، ایده کارا و مؤثری است.

یحیی یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 ساعت 19:57 http://bitha.ir/

به نظر من که نباید همانطور هر کتابی را که خوانده‌ایم معرفی کنیم، حتی اگر در همان حالت معرفی بماند و به توصیه هم بدل نشود.
من خودم شخصا کتاب‌های زیادی را خوانده‌ام که مطمئنم حتی ارزش معرفی شدن را هم ندارند، اگر بصورت گلچین، کتاب‌هایی را که تا به حال دست گرفته‌ایم را معرفی کنیم، بسیار بهتر است.
چون به هرحال قرار است یک پست وبلاگی در انتخاب کتاب بعدی که من خواهم خواند نقش داشته باشد. والا که مفیدِ فایده واقع نمیشود.

الیاس بشکنی یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 ساعت 15:45 http://beshkani.blog.ir/

سلام آقای میرزایی
ایده ی خیلی جالبی بود ، همونطور که آقای عباسی فرد گفتن من شاید تا حالا 50 تا کتاب نخونده باشم یا اگر هم خونده باشم زیاد یادم نیست و یا کتاب رو به طور کامل نخوندم ، ولی از این به بعد سعی میکنم که اگه کتابی خوندم ، دقیق بخونم و اون کتاب رو معرفی کنم
همین الان یه کتاب خیلی خوب به ذهنم رسید، تا چند روز دیگه معرفی می کنم. :)
در ضمن همونطور هم که آقا آرش گفتن من نمیدونم چطور بنویسم؟
یعنی بعضیا بهم گفتن که ناقص مینویسم یا کامل توضیح نمیدم ، نمونش هم پست زیر (توی نظرات هم نظر بعضیا ها رو نگاه کنید)
http://beshkani.blog.ir/post/start-bloging

در وبلاگ نویسی هدف این است که از طریق نوشتن بتوانید افکار و علایق شخصی خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید و از این کار لذت ببرید.

اگر قانون یا روشهایی هم توسط دیگران بیان می‌شود بیشتر به این دلیل است که راحتتر بتوانیم افکار و علایق خودمان را به اشتراک بگذاریم

بنابراین هدف شما باید این باشد که آزادانه درباره افکار و علایق شخصی خودتان بنویسید و با این کار به خودتان اجازه دهید تا لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید!

Arash یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 ساعت 13:48 http://fgraph.blogsky.com/

سلام ، ایده جالبی بود ، عملیش میکنم اما ببینم تا کی ، البته حتما در پست بعدی دوستان رو به این خوندن این مطلب دعوت میکنم ، ممنونم که به فکر جامعه وبلاگ نویسی هستید ، درس خوبی بود :)
آقای میرزائی من یه مشکل در ولاگم دارم ، چطور بنویسم ؟
خواهش میکنم یا یک مقاله براش انتشار بدید ، یا در پاسخ این نظر کامل و مفصل توضح بدید :)
پیروز باشید.

سلام آرش
لطفا درباره سوال یا مشکلی که داری به طور دقیق توضیح بده

محمد عباسی‌فرد یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 ساعت 02:16 http://abbasifard.ir

به شخصه پست‌هایی که به معرفی کتاب پرداخته میشن رو خیلی دوست دارم و خودم هم این کارو انجام میدم.
این ایده خیلی خوبه اگه تا الان 50 تا کتاب هم نخونده باشیم یه انگیزه میشه.
من این ایده رو شاید دقیق همینگونه اجرا نکنم ولی همواره هر کتابی رو مطالعه کنم، قطعا به معرفی اون کتاب در وبلاگم خواهم پرداخت ولی خوب این ایده به مراتب بهتر هست از هر نظر مثل 5 موردی که فرمودید.
خوندن از شما همیشه حال آدمو خوب میکنه جناب میرزایی :)
موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد