بازاریابی محتوا یعنی تولید و به اشتراک گذاری محتوای رایگان و ارزشمند برای جذب و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان موقت و سپس تبدیل مشتریان موقت به خریداران دایمی.
اما در این میان نوع محتوایی که شما به اشتراک میگذارید ارتباط نزدیکی با آنچه که میفروشید دارد.به عبارت دیگر ،شما با وبلاگ نویسی به مردم آموزش میدهید ،بنابراین آنها شما را میشناسند ،دوست دارند و برای تجارت کردن با شما اعتماد کافی دارند.
اگر شما نسبت به بازاریابی آنلاین برای کسب و کارتان علاقهمند هستید هرگز نمیتوانید از شنیدن درباره بازاریابی محتوا فرار کنید چرا که هر جا که نظر کنید ،جلوهای از بازاریابی محتوا وجود خواهد داشت.
برای مثال:
شما همه اینها را میشنوید و شاید به این فکر میکنید که ....
بازاریابی محتوا برای کسب و کار من واقعا به چه معنی است؟
بیایید از چیزهای خیلی ابتدایی شروع کنیم
برای کسب سود از محتوا راههای زیادی وجود دارد :وبلاگ نویسی، آموزشهای ویدیویی، خبرنامههای ایمیلی،گزارش ویژه، گزارشات آزاد و ....و با این وجود هنوز مردم درباره مفهوم کلی آن دچار ابهام هستند.
به خاطر داشته باشید که این محتواست که اینترنت را به پیش میراند و از طرفی مشتریها هم اطلاعاتی را جستجو میکنند که یک مشکل و مساله را حل میکند،نه یک تبلیغ برای فروش فوری یک محصول را.
اعتماد ، اعتبار و authority حاصل از بازاریابی محتوا ، مقاومت در برابر فروش کالا را کاهش میدهد و انگیزههای مشتریان را برای خرید یک کالای خاص تقویت میکند.
از این رو بازاریابی محتوا به عبارت سادهتر تهیه و تولید محتوایی است که دارای یک هدف بازاریابی باشد.
آن بیرون و در سراسر دنیای بیانتهای اینترنت ،تعداد زیادی از وبلاگها وجود دارند که از محتوای فوقالعادهای برخوردارند اما هنوز خواننده کمی دارند(شاید وبلاگ شما هم یکی از آنها باشد)
دلیل آن در عبارت زیر به طور ساده آمده است:
عدم توجه به اصول بازاریابی محتوا
در پستهای آینده با جزییات بیشتری به بازاریابی محتوا و بهرهگیری از آن در وبلاگ نویسی خواهم پرداخت.اما تا آن موقع اگر سوالی درباره بازاریابی محتوا داشتید میتوانید در بخش نظرات بپرسید.
عالی بود امیدوارم سریعتر ادامه بدید و بگید چجوری راحت محصولمون رو بفروشیم