لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

سه عنصر اساسی محتوای با کیفیت در وبلاگ نویسی

یکبار کسی از من پرسید چرا محتوای سایت آنها خیلی به سرعت از موتورهای جستجو حذف می‌شود و هیچ درگیری واقعی‌ای را با خواننده‌ها ایجاد نمی‌کند


دردناک است! می‌دانم ،اما مدیر سایت واقعا فکر می‌کرد که محتوای با کیفیت تولید می‌کنند فقط به این خاطر که نوشته‌های آنها از هیچ منبعی کپی برداری نشده بود.


اما با نگاهی به سایت آنها می‌توانستیم بفهمیم که محتوای آنها زندگی ندارد،دارای شخصیت نیست و در حالی که هیچ فایده‌ای برای خواننده ندارد از هیچ ارزش سرگرم کنندگی هم برخوردار نیست و همراه با یک عنوان وحشتناک و بسیار نامناسب منتشر شده بود.


و از همه مهم‌تر اینکه محتوای آن سایت محتوای مفیدی نبود.


اگر شما هم دارای وبلاگ هستید و وضعیتی مشابه با این دوست من داربد، باید به شما توصیه کنم که در کنار فعالیتتان باید سعی کنند تا همیشه اطلاعات بروز و تازه‌ای در زمینه تولید محتوا در وبلاگ داشته باشند.


بهترین راه برای شما برای پیشگیری از انتشار محتوای خیلی بد(افتضاح) در وبلاگ یا وبسایتتان این است که همواره لذت وبلاگ نویسی و وبلاگ‌هایی مانند آن را بخوانید چون هر هفته ما به شما ایده‌هایی می‌دهیم تا با استفاده از آنها محتوای خود را بهتر کنید.


اما عصاره‌ای از بهترین و مهمترین پندها و توصیه‌های ما در رابطه با تولید محتوای با کیفیت در وبلاگ عبارت از این است که محتوای شما باید دارای سه عنصر اساسی زیر باشد تا بتوانیم محتوای وبلاگ شما را یک محتوای با کیفیت بنامیم.

 

 ۱-  محتوای وبلاگ شما باید مفید باشد


بازاریابی محتوا همواره نیاز به این دارد تا تعدادی از مشکلات و مسایل خوانندگان را حل کنید.به همین خاطر است که اغلب استفاده از کلمات «چگونه...» در عنوان پست‌ها بسیار مفید است و سپس باید به این فکر کنید که چگونه می‌توانید به شیوه جالبی آن عنوان را پایان ببرید.


راستی قسمتی از فرآیند مفید ساختن محتوا ،دوستانه ساختن آن برای چشمهای کاربران است.همان طور که می‌دانیم این روزها خوانندگان وبلاگ‌ها بیشتر از آن که مطالب را به طور دقیق بخوانند آن‌ها را اسکن می‌کنند


۲- محتوای وبلاگ شما باید جالب و تشویق کننده باشد و خواننده را بر سر شوق آورد


محتوای خوب شخصیت دارد، سبک و شیوه دارد و در یک کلام مانند امضای شخصی وبلاگ نویس می‌ماند


آن ممکن است سرگرم کننده باشد، بیان کننده افکار و عقاید بسیار قوی باشد، بسیار جذاب، گستاخانه و یا بی‌ادبانه باشد و یا حتی از سر ذوق و علاقه باشد.اما هیچگاه  نباید خشک و بدون هیجان باشد


اگر خواننده شما فقط اطلاعات و داده‌های علمی می‌خواهد به سراغ ویکی پدیا خواهد رفت اما همان خواننده وقتی به دنبال یک دیدگاه ترغیب کننده، بیان کننده افکار قوی و بر پایه اطلاعات به دست آمده از منابع معتبر است آن همان زمانی است که شما می‌توانید وارد شوید و به جلو گام بردارید.


این چیزی است که انجام آن سخت است چون کمی پیچیده است و در بطن خود مشکلات فراوانی دارد به ویژه وقتی خودتان را یک نوبسنده نمی‌دانید


شما مجبور نیستید معلم انگلیسی کلاس اول دبیرستان خودتان را شاد کنید اما باید قادر باشید خودتان را با روشی مشتاقانه ابراز و بیان کنید.


اگر تلاش می‌کنید تا خودتان را یک حرفه‌ای نشان بدهید یا سعی می‌کنید این طور وانمود کنید که محتوایی که تولید می‌کنید چنان به نظر برسد که یک شرکت بزرگ آن را تولید کرده است توصیه می‌کنم  همین حالا این روند را متوقف کنید.


باید بگویم شما دارید در یک مسیر اشتباه گام بر‌می‌دارید چرا که روش درست این است که محتوای شما باید شخصی دیده شود، احساس شود و به نظر برسد. مانند یک شخص شیک و تیزهوش و صمیمی که همواره درباره امکان حل شدن مشکلات شما آن قدر می‌اندیشد ،تا جواب را پیدا کند.



۳- محتوای وبلاگ شما باید مانند یک کیک یا کلوچه بسیار خوشمزه باشد.


وقتی ایمیل می‌زنید وبلاگ می‌نویسید یا در حال تهیه و انتشار یک گزارش خاص، ویدیو و یا هر محتوای مفید و ارزشمند دیگری هستید،شما مشغول ساختن چیزی هستید که من آن را کیک محتوی می‌نامم.


آن محتوایی است که به طور طبیعی و ماهوی خوانندگان را برای خواندن و اشتراک گذاری آن تشویق می‌کند.در واقع آن مانند یک پاداش کوچک برای تشویق خوانندگان به کلیک کردن عمل می‌کند، طوریکه خواننده وبلاگ هر جمله از مطالب شما را که می‌خواند بیشتر ترغیب می‌شود تا بقیه نوشته شما را هم بخواند.


هر بار خواننده‌ای بر روی لینک شما کلیک می‌کند، ایمیل شما را می‌خواند و یا محتوای شما را به اشتراک می‌گذارد چیزهای خوبی اتفاق می‌افتد-اطلاعات مفید، جالب و کاربرپسند به اشتراک گذاشته می‌شوند.


بنابراین خودتان را به جای خوانندگانتان بگذارید و از خودتان بپرسید آیا محتوایی که تولید می‌کنید حقیقتا برای خوانندگان ارزنده و پاداش دهنده است؟


آیا آن محتوا خواننده وبلاگ شما را به اهدافش نزدیک می‌کند؟ آیا آن او را سرگرم می‌کند یا دست کم او را علاقه‌مند نگه می‌دارد؟ آیا طراحی ظاهری سایت و واسط کاریری، رضایت بخش است؟ آیا محتوای وبلاگ به گونه‌ای ویرایش و قالب‌بندی شده است که خواندن آن برای خوانندگان آسان و راحت باشد؟یا از طریق هر دیوایسی قابل دسترسی باشد.


محتوای خوب سریعتر از هر چیز دیگری یک مخاطب برای شما می‌سازد


به احتمال زیاد تا به حال متوجه شده‌اید که خارج از وبلاگ شما و در سراسر اینرنت دریایی از محتواهای که خیلی خوب نیستند وجود دارد


کم حجم، بدون هیچ عنصر جالب توجهی،زباله‌های نه چندان مفیدی که تنها فضا را اشغال می‌کنند.


با پایبندی به تعهد برای ساختن محتواهایی که هم مفید و هم جالب و جذاب باشند.شما شروع به اوج گرفتن از میان دریای زباله‌های اینترنتی می‌کنید.هر چند که تولید محتوای خوب همیشه آسان نیست ولی مطمئن باشید آن احتمالا سر راست ترین راه برای متمایز کردن کسب و کار تان و نمایش ارزش‌هایتان است.


به همین علت است که ساختن محتوای با کیفیت -محتوایی که برای خوانندگانتان با ارزش باشد-مهمترین قسمت از فرآیند بازاریابی محتوا را تشکیل می‌دهد.


اکنون نوبت شماست


به عنوان یک تکلیف ، در طی هفته آینده به تعدادی از مشکلات مخاطبانتان بپردازید که با محتوای‌تان ممکن است بتوانید آنها را حل کنید.مشکلاتی که باعث ناراحتی مخاطبان شما شده است؟ مشکلاتی که آنها را مایوس کرده است.منظورم چیزی است که می‌توانید به آنها بیاموزید تا زندگی آنها را بهتر کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد