لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

مدرسه‌ای برای توسعه وب

با اینکه خودم عاشق یادگیری هستم اما باید اعتراف کنم که به هیچ وجه از رفتن به مدرسه خوشحال و راضی نبودم چون که از نشستن به مدت طولانی بر روی صندلی‌ها و نیمکتهای چوبی متنفر بودم و در تمام دوران تحصیلم کمتر زمانی پیش آمد که واقعا از یادگیری در مدرسه لذت برده باشم.اما برعکس آن اینترنت جایی بوده است که همواره برای من یک مدرسه واقعی بوده است یک مدرسه دوست داشتنی! 


با این مقدمه می‌خواهم شما را با یک مدرسه اینترنتی آشنا کنم که در آن آموزشهایی درباره طراحی و توسعه وب ارایه می‌شود اما قبل از آن اجازه بدهید تا از شما بپرسم که آیا تا به حال دوست داشته‌اید که یک توسعه دهنده یا همان Web Developer باشید؟آیا هرگز وسوسه شدین که طراحی سایت یا وبلاگتان را خودتان انجام بدهید؟ یا اینکه شما هم جزو افرادی هستید که از کدنویسی متنفرند و از شنیدن اسم‌هایی مانند HTML یا CSS مو بر تنشان سیخ می‌شود و بدنشان کهیر می‌زند؟ اگر اینطور است از شما دعوت می‌کنم تا در ادامه با لذت وبلاگ نویسی همراه باشید شاید چیزی که می‌خواهم برایتان بیان کنم نظر شما را هم به طور کلی تغییر بدهد.

 

 

خیلی وقت بود که دوست داشتم درباره دو زبان HTML و CSS بیشتر بدانم و برای یادگیری این دو زبان حسابی کنجکاو بودم ، چرا که شما بهتر از من می‌دانید که در طراحی یک سایت و وبلاگ HTML  و همینطور CSS نقش عمده‌ای دارند.


از این رو دو روز پیش به طور خیلی اتفاقی با سایتی آشنا شدم که به آموزش HTML و CSS پرداخته بود.



البته در این سایت که نام آن w3schools هست علاوه بر HTML و CSS به آموزش سایر زبانهایی هم که دانستن آنها برای یک توسعه دهنده وب لازم است پرداخته می‌شود.از جمله جاوا اسکریپت، php و SQL و...در یک جمله می‌توانم بگویم که این سایت یک خودآموز کامل برای افرادی است که می‌خواهند با زبانهای برنامه نویسی وب آشنا بشوند.


مطالب بیان شده در سایت w3schools،از مطالب ساده‌تر شروع می‌شوند و قدم به قدم به مطالب مشکل و سطح بالاتر ختم می‌شوند.نکته برجسته دیگر درباره سایت w3schools طراحی آموزشی بسیار با کیفیت آن است که من به شخصه کمتر نظیر آن را در جاهای دیگر دیده‌ام، به طوری که هر فصل از مطالب با زبان بسیار ساده و قابل فهم برای همه گروههای سنی بیان شده است و در کنار هر نکته مثال‌های فراوانی ارایه شده است.همچنین این سایت دارای یک ویرایشگر کد آنلاین بی‌نظیر است که شما در آن می‌توانید مثال‌ها و کدهای ارایه شده در هر فصل را خودتان تمرین کنید تا مطالب را به طور عملی و کامل یاد بگیرید و حتی می‌توانید در نمونه‌ها و مثال‌های ارایه شده به دلخواه دستکاری کنید تا با مشاهده تغییرات درک بهتری از مطلب ارایه شده به دست بیاورید.


دیگر بیش از این درباره w3schools توضیح نمی‌دهم و از شما دعوت می‌کنم تا از این لینک وارد سایت بشوید و آنچه گفتم را خودتان تجربه کنید.


شما را نمی‌دانم اما در مورد خودم باید بگویم که w3schools همان مدرسه‌ای است که من دوست دارم هر روز یکی دو ساعت را با علاقه و شوق فراوان در آنجا مشغول یادگیری دوره‌های مختلف کدنویسی باشم.


نظرات 1 + ارسال نظر
امیرحسین شنبه 17 آبان 1393 ساعت 17:40 http://sepehr-rayaneh.blogfa.com

سلام.با این مدرسه قدیما آشناییت داشتم ولی خیلی وقت بود بهش سرنزده بودم.از اینکه حس قدیم رو در من تداعی کردی ممنون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد