لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

مروری بر لذت وبلاگ نویسی در هفته‌ای که گذشت : از روز حافظ تا چالشی سی روزه

درست از زمانی که پست لیستی خواندنی برای پایان هفته شما رو نوشتم می‌خواستم که یک پست ثابت برای جمعه‌ها داشته باشم،برنامه‌های زیادی هم برای این پست داشتم اما هر دفعه این کار به دلیلی نمی‌شد تا اینکه امروز تصمیم گرفتم این پروژه رو هم در لذت وبلاگ نویسی کلید بزنم.


هدف من از نوشتن یک پست ثابت در پایان هر هفته این است که با رویکردی متفاوت، اتفاقاتی که پیرامون لذت وبلاگ نویسی در طول هفته می‌افتد رو با شما به اشتراک بگذارم ، درباره پستهایی که در هفته پیش نوشتم توضیحات بیشتری بدهم و به شما درباره ایده اولیه پست‌هایم بگویم و ....


با این مقدمه دعوت می‌کنم در ادامه با من همراه باشید تا درباره اتفاقات جالبی که هفته قبل پیرامون لذت وبلاگ نویسی اتفاق افتاد بیشتر توضیح بدهم.

 

 

انتشار صدمین پست من در لذت وبلاگ نویسی


نوشتن صدمین پست لذت وبلاگ نویسی اتفاق خیلی خوبی بود که هفته پیش اتفاق افتاد و راستش رو بخواهید زمانی که سال گذشته لذت وبلاگ نویسی رو راه‌اندازی می‌کردم فکر نمی‌کردم که بتوانم صد پست بنویسم ولی این اتفاق افتاد و من هنوز هم فکر می‌کنم می‌توانم روزهای خوب بیشتری را همراه با دوستان عزیز داشته باشم.


به مناسبت صدمین پست به یازده درسی پرداختم که در این مدت از وبلاگ نویسی یاد گرفته‌ام و از بین مطالب مختلفی که توی ذهنم برای این پست داشتم فکر کنم پرداختن به آنچه از دنیای وبلاگ نویسی آموخته‌ام بهترین انتخاب بود.


تولدی دیگر در دنیای وبلاگ نویسی


خیلی وقت بود از بهراد جاود انتقاد می‌شد که چرا خودش یک وبلاگ شخصی نداره ،اما اینجا باید اعلام کنم ایشون که به عنوان یک وبلاگ نویس ،سابقه بسیار خوبی دارن ،چندی است که وبلاگ شخصی خودشون رو راه اندازی کردن و از این به بعد شما می‌تونین مطالب بیشتری درباره وبلاگ نویسی رو در وبلاگ شخصی بهراد جاود هم بخونید، از جمله مطلبی که همین اواخر درباره داستان پردازی نوشته بودند و از داستان پردازی به عنوان مهم‌ترین فاکتور وبلاگ‌نویسی نام برده بودن.


چالش سی روزه وبلاگ نویسی


اما اگر قراره باشه وبلاگ نویسی در ایران پیشرفتی بکنه راه حلش به نظر من این هست که افراد مشهور وبلاگ نویسی ایران ،یا به قول معروف چهره‌های موفق وبلاگ نویسی بتوانند به عنوان لیدر و رهبر عمل بکنند و با کمی نوآوری ،انگیزه پیشرفت را به وبلاگ نویسان برگردونن.


در همین رابطه در یک ماه گذشته مسعود فاطمی دو حرکت خوب داشت :


  • اولین مورد مربوط به معرفی وبلاگ‌های خوب فارسی در یک ادمین میشه

آقای فاطمی توی مطلبی که به مناسبت روز وبلاگستان نوشته بودن از خوانندگان و دوستانشون درخواست کردن تا وبلاگ‌های خوبی که می‌شناسن رو معرفی کنن، اکنون شما توی این لینک می‌تونین لیستی از وبلاگ‌های خوب فارسی رو مشاهده کنین.


  • دومین حرکت خوب آقای فاطمی پیشنهاد یک چالش سی روزه وبلاگ نویسی بود.

 روز نوزدهم مهرماه بود که ایشون  با نوشتن پستی توی وبلاگ شخصی خودشون همه وبلاگ نویسان رو به یک چالش سی روزه وبلاگ نویسی دعوت کردن 


به نظر من سایر چهره‌های موفق وبلاگ نویسی هم می‌تونن با کمی نوآوری کارهای خوبی برای پیشرفت وبلاگ نویسی انجام بدهند.


ایده‌ای برای وبلاگ نویسی


اما یک اتفاق خوب دیگه هم در هفته پیش برای من اتفاق افتاد که حیفم می‌آد بهش اشاره نکنم.یکی از دوستان خوبم در لذت وبلاگ نویسی پستی نوشته بودن که ایده خیلی ساده و جالبی داشت .


ماجرا از این قرار بود که چون بیستم مهرماه روز بزرگداشت حافظ بود به همین مناسبت امیرحسین تصمیم گرفته بود که تفالی به دیوان خواجه حافظ شیرازی بزند و برای هر کدام از دوستان وبلاگی‌اش فال بگیرد و قشنگی کار اینجا بود که ایشان فال هر کدوم از دوستانشون رو  با نوشتن یک پست در وبلاگش منتشر کرده بود.


امیر حسین اینجوری با یک ایده ساده همزمان هم یک پست خوب نوشته بود، هم به یک سنت ایرانی اشاره کرده بود و هم نشان داده بود که سایر وبلاگ نویسان هم می‌تونند با کمی فکر و نوآوری پستهای متفاوت و جذابی بنویسن.


راستی اگه دوست داشتین می‌تونین پست امیرحسین رو از این لینک بخونین.


نوبت شماست


به نظر شما چطور بود؟ آیا شما هم با انتشار پستی در پایان هر هفته که در آن به اتفاقات جالب پیرامون لذت وبلاگ نویسی بپردازیم موافق هستید؟


نظرات 2 + ارسال نظر
امیرحسین سه‌شنبه 29 مهر 1393 ساعت 19:35 http://sepehr-rayaneh.blogfa.com

سلام.ممنونم از اینکه منو قابل دونستین و در مورد پست فالم نوشتین.امیدوارم بتونم ادامه دهنده خوبی باشم.راستی از امروز به این چالش سز روزه می پیوندم.
باز هم ممنون.

سلام امیرحسین
به نظر من کار شما درباره پستی که درباره روز حافظ نوشتین خیلی خوب بود و نشان از این داشت که حسابی پیشرفت کردین
امیدوارم بازم درباره مطالب خوب شما در پستهای روز جمعه بنویسم

محمد عباسی فرد شنبه 26 مهر 1393 ساعت 19:26 http://blog.abbasifard.ir

دیگه از امروز ، جمعه هر هفته منتظر " مروری بر لذت وبلاگ نویسی در هفته‌ای که گذشت " هستم
به نظرم کار قشنگ و ایده‌ی جذابی هست ، تبریک
اما اتفاقات هفته
تقریبا راجع به اتفاقات افتاده در پست های مربوطه صحبتی داشته ام ، اما راجع به ابتکار عمل امیرحسین نه .
واقعا کار جالبی رو انجام داده بود و بهش تبریک میگم ، البته تو پستش نوشته بود هر کس دیگه ای هم بخواد می تونه بگه من واسش فال حافظ بگیرم ولی من روم نشد :)
هفته‌ی پیش روی خوبی رو برای همه آرزومندم

پستی که امیرحسین نوشته بود واقعا ایده خوبی داشت و امیدوارم همینطور ادامه بده!

من خودم هم برای این سری از پستها که توی روز جمعه هر هفته منتشر خواهد شد برنامه‌های متفاوتی رو دنبال خواهم کرد و امیدوارم این پست باعث بشه تا خوانندگان بیشتر با دنیای وبلاگ نویسی آشنا بشن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد