لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

یک ایده‌ تازه: از وبلاگ نویسی تا تالیف یک کتاب

آیا شما تا حالا درباره این فکر کردین که چه طور می‌توانیم یک سرویس اینترنتی داشته باشیم که وبلاگهامون رو به صورت کتاب قابل چاپ و قابل انتشار تبدیل بکنه، یعنی مطالب وبلاگ ما رو از طریق فید دریافت کنه و در چند دقیقه اونها رو ویرایش شده و قابل چاپ به صورت یک فایل پی دی اف در اختیار ما قرار بده.سرویس تبدیل وبلاگ به کتاب و فروش اون ایده‌ی خیلی تازه و بکری در دنیای وبلاگ نویسی نیست اما اگه همین عبارت رو در گوگل به صورت فارسی جستجو کنین ،می‌بینین که سرویس تبدیل وبلاگ به کتاب هیچ نتیجه‌ای توی گوگل نداره.که این نشون می‌ده در این ارتباط کار خاصی در وب فارسی صورت نگرفته


اما به نظر من این ایده ،ایده‌ای است که می‌تونه صنعت وبلاگ نویسی و صنعت چاپ و نشر رو با هم تحت تاثیر قرار بده.


اجازه بدین در این باره کمی بیشتر براتون توضیح بدم

 

 

 این یک ایده تازه نیست، من اونو اولین بار توی وبلاگ مت کاتس مدیر گروه اسپم گوگل خوندم البته اصل ایده بر اساس جستجویی که من توی گوگل کردم مال چهار پنج سال پیش هست و حتی سرویسهایی مانند این و این به وجود اومدن که می‌تونن وبلاگ ما را به صورت یک کتاب قابل چاپ در بیارن و اونو در یک فایل پی‌دی‌اف به ما ‌بدن که می‌تونیم اونو در آمازون و سایر کتاب فروشی‌های آنلاین در اختیار علاقه‌مندان بذاریم 

 

 اما اگه راستشو بخواهین ،این سرویسها رو من نتونستم امتحان کنم چون که برای اینکه بتونین از این سرویسهای تبدیل وبلاگ به کتاب استفاده کنین وبلاگ شما باید بر روی یکی از سرویسهای وبلاگ نویسی بلاگر یا وردپرس قرار داشته باشه. که خب من در حال حاضر هیچ وبلاگی روی این سرویسها ندارم. اگه شما وبلاگی روی بلاگر یا وردپرس دارین، این سرویس تبدیل وبلاگ به کتاب رو امتحان کنین و نتیجه‌ی اونو با ما به اشتراک بذارین.


اما شاید شما الان دارین به این فکر می‌کنین که خوب تبدیل یه وبلاگ به کتاب چه اهمیتی داره؟


در جوابتون باید بگم که یک وبلاگ نویس نابغه و محبوب رو در نظر بگیرین.بعد از مرگش چگونه می‌تونه میراث فرهنگی خودش رو برای نسلای آینده نگه داره.به نظرتون بهتر نیست مطالب ارزشمند وبلاگش به صورت یه کتاب در بیاد؟



یک فکر دیگه اینه که انتشار مطالب یک وبلاگ دوست داشتنی در قالب کتاب می‌تونه به گسترش و تبلیغ اون وبلاگ کمک بکنه و همینطور منبع درآمدی هم برای وبلاگ نویس محسوب بشه و از طرفی می‌تونه دنیای آفلاین و آنلاین در عرصه فرهنگ رو بیشتر به هم گره بزنه.، شما اینطور فکر نمی‌کنید؟


یا اصلا گاهی برام پیش اومده که دوست داشتم یک مقاله خوب رو چند بار بخونم و از مطالبش استفاده کنم اما همه شما خوب می‌دونین وقتایی که ما خسته از کار روزانه به سراغ تبلت یا رایانه خودمون می‌ریم خوندن از روی صفحه نمایش چقدر سخته،علاوه بر این باید بپذیرین که خوندن یک پستی که خوب نوشته شده از روی اسکرین‌ها کار سخت و خسته کننده‌ایه و خواندن روی کاغذ رو من به شخصه ترجیح می‌دهم.


اگه بخواهم یه مثال عینی براتون بزنم باید ازتون بخواهم که به اندازه یک کلیک کردن زحمت بکشین و سری به وبلاگ دوست داشتنی کارگاه آشپزسازی بزنین ، به نظرتون بهتر نیست پستهای بسیار زیبا و شورانگیز این وبلاگ به صورت کتاب کوچکی چاپ بشه و در اختیار افرادی قرار بگیره که مثل من مهارت خیلی کمی توی آشپزی دارن و دوست دارن آشپزی رو یاد بگیرن؟


در پایان دوست دارم نظرتون رو در این باره بهم بگین و اگه انتقاد یا پیشنهادی درباره این ایده دارین توی بخش نظرات بیان کنین.


.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد