لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

آیا وبلاگ نویسی می‌تواند مدارس را به مکان بهتری برای دانش آموزان تبدیل کند؟

به نظر من تشویق دانش آموزان به وبلاگ نویسی می‌تواند فواید بسیاری برای آنها داشته باشد.البته شاید این کار معایبی هم داشته باشد.به همین منظور از شما خوانندگان لذت وبلاگ نویسی می‌خواهم که در این جلسه بارش مغزی ،که به صورت مجازی در لذت وبلاگ نویسی برگزار می‌شود ،شرکت کنید و ایده‌هایی که درباره فواید وبلاگ نویسی برای دانش آموزان به نظرتان می‌رسد را آزادانه با من و سایر خوانندگان لذت وبلاگ نویسی در بخش نظرات این پست به اشتراک بگذارید.


البته خودم دوست دارم که اولین نفر باشم و ایده‌هایی که  درباره فواید وبلاگ نویسی برای دانش آموزان به ذهنم می‌رسد را اینجا به صورت کوتاه برای شما ب‌نویسم.

 

 

- دانش آموزان می‌توانند از طریق وبلاگ نویسی با مفاهیمی آشنا شوند که دیر یا زود به آنها نیاز خواهند داشت.مفاهیمی مانند شبکه‌، تولید محتوا ، اشتراک گذاری فکر و ایده و ....


- کودکان با وبلاگ نویسی می‌توانند استعدادهای نهفته خودشان را بروز دهند.

بعضی از استعدادهای کودکان در دنیای واقعی فرصتی برای ظهور پیدا نمی‌کند،بنابراین وبلاگ نویسی می‌تواند محلی باشد که کودکان و نوجوانان با علایق و تواناییهای خودشان بیشتر آشنا شوند و درباره آنها بنویسند.


- به عنوان مثال سالها پیش زمانی که من به دبستان می‌رفتم هنوز خبری از رایانه، اینترنت ، تلفن همراه و تبلت و... نبود.هنوز واژه‌ای به نام وبلاگ و وبلاگ نویسی وجود نداشت.یک همشاگردی به نام علی داشتم که علاقه عجیبی به حفظ کردن نام کشورها و اسامی پایتخت آنها داشت و می‌توانست  اطلاعات تاریخی و جغرافیایی خوبی درباره هر کدام به ما بدهد.


حالا اگر آن زمان اینترنت و وبلاگ نویسی وجود داشت دوستم می‌توانست علاقه خود به تاریخ و جغرافیا را از این طریق به اشتراک بگذارد.


Hosted on Persiangig.com



- یا حتی دانش آموزان می‌توانند از طریق وبلاگ‌هایشان فعالیتهای فوق برنامه‌ای را که مدرسه برایشان در نظر گرفته را به شکل جدیدی انجام بدهند.به عنوان مثال آنها می‌توانند به جای تهیه روزنامه دیواری ، اخبار و مطالبی را در ارتباط با رویدادهای مدرسه خودشان در وبلاگشان منتشر بکنند.


- حتی دانش آموزان می‌توانند یک وبلاگ روزنوشت داشته باشند، روزنوشت‌هایی درباره وقایع و خاطرات مدرسه می‌تواند بسیار خواندنی باشد.


                                                                         ********************************


این چندتا ایده‌ای بود که به ذهنم رسید ، امیدوارم شما هم کمک کنید تا بتوانیم ایده‌های بهتری را در ارتباط با فواید وبلاگ نویسی برای دانش‌آموزان جمع‌آوری کنیم.


سخن پایانی


من جلسات بارش مغزی را خیلی دوست دارم و هر از گاهی دوست دارم در لذت وبلاگنویسی جلسات بارش مغزی داشته باشیم و ایده‌های خودمان را درباره جنبه‌های مختلف وبلاگ نویسی و تولید محتوا با همدیگر به اشتراک بگذاریم ، امیدوارم مثل همیشه با من و لذت وبلاگ نویسی همراه باشید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد