لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

صد ایده ناب برای نوشتن یک پست پرمحتوا ( بخش هشتم )

تا به حال هفت قسمت از سری پستهای «صد ایده ناب برای نوشتن یک پست پرمحتوا »  را در لذت وبلاگ نویسی خوانده‌اید.در این سری از پستها به دنبال این هستم تا ایده‌هایی را به شما معرفی کنم تا بتوانید پستهای جالبی در وبلاگتان بنویسید.این ایده‌ها کمک می‌کنند تا موضوعی برای نوشتن داشته باشید آنها به نوعی شما را تشویق می‌کنند تا قدم در جاده زیبای وبلاگ نویسی بگذارید و از اشتراک افکار خودتان با دیگران لذت بیشتری ببرید.پس دعوت می‌کنم در ادامه با قسمت هشتم از این سری پستها همراه شوید.

 

 

۷۱- یک بازخورد عمومی در وبلاگتان درخواست کنید.

گاهی باید از همه خوانندگانتان بخواهید تا نظرشان را درباره وبلاگ شما به صورت پیشنهاد و انتقاد بگویند.سپس باید سعی کنید تا به خواسته‌های مخاطبانتان عمل کنید.چند تغییر کوچک در اینجا و آنجای وبلاگ می‌تواند احساس خوبی به خوانندگان بدهد و ترافیک بیشتری را برای شما فراهم کند.


۷۲- کار یک نفر دیگر را خلاصه کنید.

پستی که وبلاگ نویس دیگری در حوزه کاری شما نوشته است را خلاصه کنید و سعی کنید تمام مطالب مهم آن را به طور کوتاه پوشش دهید.این طوری به افرادی که تنها دنبال مهمترین اطلاعات مربوط به آن مقاله بودند کمک می‌کنید تا زمان زیادی را صرفه‌جویی کنند.


۷۳- لیستی از موفقترین توییت‌ها / پستهایتان در شبکه‌های اجتماعی را منتشر کنید.(بر اساس آمار ریتوییت‌ها و لایک‌ها و به اشتراک‌گذاری‌ها)

به طور حتم تعدادی از پستهای شما در شبکه‌های اجتماعی موفق بوده‌اند، هر از گاهی لیستی از بهترین مطالب خود در شبکه‌های اجتماعی را تهیه کنید و با خوانندگان وبلاگتان به اشتراک بگذارید.


۷۴- لیستی از اشتباهات معمول در حوزه کاری خودتان را به صورت یک کتاب الکترونیکی منتشر کنید.

چه باور کنید یا نه، بسیاری از مردم اصول پایه‌ای را در رشته و حوزه کاری خودشان بلد نیستند و این باعث می‌شود اشتباهات زیادی داشته باشند.راهنماهایی تهیه کنید و با این کار از سوء تفاهم و اشتباه در حوزه کاری خودتان جلوگیری کنید.


۷۵- یک بیانیه یا یک اعلامیه منتشر کنید.

به زودی در یک پست جداگانه این موضوع را به طور کامل توضیح خواهم داد.


۷۶- پستی درباره نقشه‌های آینده‌تان منتشر کنید.

هدف شما در پنج سال آینده چیست؟ آیا می‌خواهید به یک طراح وب تبدیل شوید؟ یا اینکه می‌خواهید در یک رشته خوب وارد دانشگاه شوید؟ در هر صورت درباره اهداف و برنامه‌های آینده خودتان بنویسید.چرا که پنج سال بعد ،خواندن این پستها در حالی که به اهداف خودتان رسیده‌اید، بسیار شیرین و لذت بخش خواهد بود. همینطور افراد دیگر هم از خواندن اینگونه پستها لذت خواهند برد و ایده‌های خوبی برای زندگی خودشان دریافت خواهند کرد.


۷۷- یکی از کامنت‌های بسیار طولانی وبلاگ خودتان را منتشر کنید.

اینطوری خوانندگان وبلاگ شما خواهند فهمید که ارزش زیادی برای نظرات آنها قایل هستید ، البته اگر دوست داشتید می‌توانید نظرات خودتان را هم به این کامنت اضافه کنید.


۷۸- از خوانندگانتان به خاطر دنبال کردن مطالبتان تشکر کنید.

بعضی از خوانندگان وبلاگ  هستند که من آنها را کامنت نویسان حرفه‌ای می‌نامم ، این افراد هر بار که پست جدیدی در وبلاگ منتشر می‌شود با دقت و علاقه آن را می‌خوانند و با نظرات خوبشان به کامل شدن مطلب کمک زیادی می‌کنند و جا دارد در یک پست جداگانه از آنها تشکر کنیم.


۷۹- درباره این بنویسید که واقعا چرا شما شروع به وبلاگ نویسی کردید؟

خیلی ساده به خوانندگانتان توضیح بدهید که چطور شد که به وبلاگ نویسی علاقه‌مند شدید؟ همه خوانندگان دوست دارند تا ماجرای وبلاگ نویس شدن شما را بخوانند.


۸۰- برای یک هفته وبلاگتان را رها کنید تا موجب شوید دیگران فکر کنند که چه اتفاقی برایتان افتاده است.

البته این کار کمی با ریسک همراه است و ممکن است نتیجه معکوس بدهد.اما اگر یک وبلاگ نویس مشهور هستید این کار می‌تواند شایعات فراوانی را درباره شما و وبلاگتان بر سر زبانها بیاندازد.


در پایان از شما می‌خواهم تا نظر خودتان را درباره این پست ،با من و خوانندگان لذت وبلاگ نویسی به اشتراک بگذارید، و اگر از خواندن این پست لذت بردید و مطالبش برایتان مفید بود آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا افراد بیشتری آن را بخوانند و از آن استفاده کنند.

نظرات 2 + ارسال نظر
Mr. Mandegar پنج‌شنبه 13 شهریور 1393 ساعت 10:08 http://cafetarikh.ir

مورد آخر ریسک بالایی نداره در عوض اگر بلاگر مشهوری حتی در حد و اندازه دکتر مجیدی اقای جم و .. نباشید فقط خودتون از نداشتن بازخورد به خاطر نبودنتون ناامید میشید..!

مرسی

امیرحسین چهارشنبه 12 شهریور 1393 ساعت 18:01 http://sepehr-rayaneh.blogfa.com

سلام.راهنمایی خوبی بود.مطمئنا در وبلاگم ازش استفاده میکنم.

سلام
خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد