لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

با ظاهر شدن در اخبار گوگل ، سئوی خودتان را افزایش دهید

هر فردی می‌داند که دنیای سئو به طور مداوم در حال تغییر است.همزمان که الگوریتم های گوگل به طور مداوم در فیلتر کردن و جداسازی محتوای خوب از محتوای بد کارایی بیشتری پیدا می‌کنند، شرکت‌های بیشتر و بیشتری رو به سوی استفاده از بازاریابی محتوا و پست مهمان نویسی می‌آورند تا پیج رنک(page rank) یا رتبه خودشان در گوگل را افزایش بدهند و همواره در بالای نتایج گوگل ظاهر شوند.


در دنیای بازاریابی محتوا ، انتشار پست‌های با کیفیت بالا، تنها قسمتی از ماجرا و داستان است.شما می‌توانید جالبترین و مفیدترین مقالات را بنویسید.اما بسیاری از شرکتهای دیگر هم اکنون در حال استخدام نویسندگان حرفه‌ایی هستند که همین کار را برای آنان انجام می‌دهند.بنابراین هنوز به دست آوردن آن توجهی که به آن نیاز دارید کاری سخت است.


هدف این است که شما به یک مفسر قابل احترام و قابل اعتماد در زمینه کاری خودتان تبدیل بشوید.اما دستیابی به این هدف سرمایه‌گذاری زیادی بر روی زمان و منابع می‌طلبد.


در همین راستا یک استراتژی بازاریابی محتوا که اخیرا رایج شده است تلاش کردن برای عضویت در سرویس گوگل نیوز است.

 

 

گوگل نیوز چیست و چرا اهمیت دارد؟


گوگل سرویس خبری خودش با نام گوگل نیوز Google News را به طور کامل در اول ژانویه سال ۲۰۰۶ راه اندازی کرد.به منظور گردآوری محتوا از میان ۲۵۰۰۰ ناشر خبری در سراسر دنیا،سرویس گوگل نیوز از الگوریتم‌های گوگل برای جستجو و ترویج داستان‌های خبری برتر در هر لحظه استفاده می‌کند.کاربران با استفاده از فیلترهای متنوع پیش بینی شده در این سرویس می‌توانند موضوعات و منابع خبری مور علاقه خودشان را برای مطالعه گزیده‌تر اخبار سفارشی سازی کنند.


اما قرار گرفتن در لیست سایتهای عضو در سرویس گوگل نیوز به هیچ وجه آسان نیست ، آنها استانداردهای بی‌نهایت سخت‌گیرانه‌ای دارند به طوری که یک ناشر خبری تنها می‌تواند در هر شش هفته یکبار جهت ملاحظه سایتش از سوی گوگل ثبت نام کنند.بعد از اتمام فرآیند ثبت نام، گوگل از خزنده‌های خود برای اسکن کردن سایت شما و تعیین یکپارچگی ژورنالیستی ، اعتبار مولف بودن ، ذیحسابی و خوانش پذیری محتوای‌تان استفاده می‌کند.


پاداش‌های قرار گرفتن در لیست سایتهای عضو گوگل نیوز خیلی زیاد هستند.یک سایت پذیرفته شده در گوگل نیوز نه تنها می‌تواند از حجم ترافیک بزرگی که به سوی گوگل نیوز روان است بهره ببرد بلکه اعتبار و حق تالیفی که یک سایت از لیست شدن در گوگل نیوز پیدا می‌کند به این معنی است که سایتهای بیشتری شروع به لینک دادن به مقالات شما می‌کنند و این چیزی است که در رتبه بندی جستجوی گوگل ،شما را به بالا پرتاب می‌کند.


پذیرفته شدن و عضویت در گوگل نیوز تنها اعتبار دامنه صفحه‌تان را بالا نمی‌برد بلکه به عنوان یک تجارت و کسب و کار دیگر شروع به پاسخ دادن به سایتتان برای اخباری می‌کند که با اخبار آنها ارتباط دارند.اعتبار واقعی شما هم به عنوان یک مفسر قابل احترام در حوزه کاری خودتان افزایش خواهد یافت که همین به نوبه خود میزان به اشتراک گذاری مقالات و پست‌های شما را افزایش خواهد داد.


اما چه طور می‌توانید در گوگل نیوز عضو شوید؟


کیفیت محتوا


گوگل در بخش راهنمای گوگل نیوز بیان می‌کند که هدف اصلی گوگل برای این پروژه، سازمان دهی کردن همه اخبار دنیا و قابل دسترس ساختن آن برای همه کاربران گوگل می‌باشد در عین حالی که بهترین تجربه ممکن برای جستجوهای مفید و مطابق با زمان اطلاعات اخبار را فراهم می‌کند.برای رسیدن به این هدف ، آنها کنترلهای کیفی سخت‌گیرانه‌ای را اعمال می‌کنند که به طور خلاصه در بالا ذکر شد.


گوگل بر روی آنچه که اخبار را تشکیل می‌دهد و آنچه که اخبار نیست بسیار سخت گیر است.گوگل عنوان می‌کند که : مقالات چگونه(how to) ، ستون‌های توصیه ،پست‌های شغلی یا محتوای اطلاعاتی محض مانند پیش بینی آب و هوا و اطلاعات دست دوم شامل اخبار نمی‌شود.


آنها همچنین داستان‌های خبری اصیل، حقیقی و همراه با ارزشهای عالی ژورنالیستی را می‌پذیرند.بهترین راه برای اینکه مطمئن شوید که شما در کسب استانداردهای گوگل موفق خواهید شد آن است که درباره آنچه می‌دانید بنویسید.داستان‌هایی را پیدا کنید که با کسب و کار شما مرتبط هستند و به طور خاص با حوزه کاری شما در صنعت مرتبط هستند.این موضوع نه تنها اصیل بودن محتوای شما را تضمین می‌کند بلکه به معنی این است که داستانهای خبری شما بیشترین ارتباط را با مخاطبان هدفتان را دارا می‌باشد.


ذیحساب بودن همچنین یک الزام است.گوگل می‌خواهد بداند که شما یک سایت مشهور و قابل اعتماد هستید، بنابراین آنها در ارتباط با گروه کاری شما به درجه‌ای از شفافیت نیاز دارند .از این روی آدرس دفتر شما باید به آسانی قابل مشاهده باشد و همه تیم ویراستاری شما باید صفحه پروفایل همراه با عکس که شامل آدرس‌های ایمیل آنان هم هست داشته باشند.


سرانجام کیفیت نوشته‌ها خودش از اهمیت بالایی برخوردار است در زیر تعدادی نکته درباره اینکه چگونه محتوای خبری خودمان را با یک استاندارد عالی بنویسیم بیان می‌کنم.


کیفیت نوشته‌ها


شما نیاز به این دارید تا اطمینان حاصل کنید که شما و گروه‌ کاری‌تان(اگر به صورت تیمی کار می‌کنید)،مهارتهای عالی در نوشتن اخبار را دارا هستید.نوشتن اخبار ممکن است ساده و آسان به نظر برسد-به ویژه اگر که قبلا وبلاگ‌نویس بوده باشید-اما واقعا انجام درست آن کار بسیار سختی است.کیفیت نوشته‌های خبری شما یکی از جنبه‌هایی است که گوگل هنگام ملاحظه شما برای گوگل نیوز مورد ارزیابی قرار خواهد داد.بنابراین یادگیری انجام درست و صحیح آن بسیار اهمیت دارد.تنها بازنشر اخبار رسانه‌های دیگر شما را به جایی نخواهد رساند.


چند توصیه سریع درباره نوشتن یک قطعه خبری با کیفیت و استاندارد: قبل از هر چیز ، براساس ساختار ، شما باید همیشه اخبارتان را با اطلاعات و داده‌های بسیار مهم در بالا و داده‌های کم اهمیت‌تر در پایین بنویسید.این هرم پرانتزی اخبار نامیده می‌شود و برای طریقی که اخبار خوانده می‌شود ، طراحی شده است.آن را برای مرور اجمالی به تعداد زیادی از قطعات آسان کنید 


تصمیم گیری بر روی اینکه چه چیزی مهم است به میزان زیادی شما را به قضاوت فرامی‌خواند.اما شما باید محتوایی را در بالاترین قسمت انتخاب کنید که بیشترین احتمال را برای دستیابی به علایق خوانندگان را در بقیه قطعه خبری فراهم کند، که این شامل بعضی از گزاره‌ها‌ی آماری یا خبری می‌باشد.مانند : ده درصد از افراد جوان از سردرد رنج می‌برند، بر طبق گزارشات آقای x استاد فیزیولوژی بدن.


تیترها بسیار اهمیت دارند زیرا آنها نه تنها قابلیت جستجوی مقالات شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند، بلکه همچنین بر جامعه خوانندگان شما هم موثرند.در این زمینه BBC با نوشتن بیشترین عناوین قابل جستجو در تجارت از اعتبار بالایی برخوردار است.بنابراین اینجا تعدادی از توصیه‌های مارتین اشر کارشناس سئوی BBC  را برایتان بیان می‌کنم


  • از کلماتی که مردم در هنگام جستجو به کار می‌برند استفاده کنید
  • از کلماتی که مردم هرگز در هنگام جستجو برای آن محتوا استفاده نکرده‌اند،اجتناب کنید.
  • بیشترین اجزا و عناصر قابل جستجو را در جملات ابتدایی هر پست قرار دهید.
  • نامهای صحیح اغلب در جستجوها به کار برده می‌شوند.نامها باید در تیترها قرار گیرند.


سرانجام، همچنین مهم است که نوشته‌های شما شامل  اطلاعات دست اول، منابع و مراجع صحیح باشد.یکی از بهترین جاها برای دستیابی به اینها ، از اخبار رسانه‌هاست.که شما می‌توانید آنها را در بخش‌های رسانه‌ای بیشتر سازمانهای بزرگ بیابید.اگر یک نقل قول از یک سایت خبری دیگری را می‌آورید، اطمینان یابید که به آنها ارجاع بدهید چون در غیر اینصورت شما فقط کار مردم دیگر را دزدیده‌اید.چیزی که گوگل مطمئنا دوست نخواهد داشت.


ملزومات فنی


مقالات شما نیاز به این دارند تا از یک سری ملزومات فنی معینی برخوردار باشند.به ترتیبی که خزنده‌های تحت وب گوگل قادر باشند تا بگویند کدامیک از صفحات سایتتان شامل مقالات خبری هستند.اگر امکان برخورداری از این ملزومات فنی وجود نداشته باشد، گوگل قادر به جمع آوری داستان‌های خبری شما به صورت خودکار نخواهد بود.ویژگی که برای پذیرش در سایت خبری گوگل لازم است.


ملزومات فنی عبارتند از :


آدرس (URL) مقاله‌ها باید یکتا ، دایمی و حداقل شامل سه رقم باشد.به این ترتیب گوگل می‌تواند به ما بگوید که چه زمانی یک مقاله جدید و تازه است.لینک‌ها به مقالات روی سایت شما باید به صورت HTML باشد با انکر تکست‌هایی که حداقل شامل تعداد خیلی کمی از کلمات باشد.گوگل قادر به خزیدن و کراول کردن کدهای جاوا اسکریپت ، لینک‌های گرافیکی یا لینک‌هایی که در قابها(فریم‌ها) یافت می‌شود نیست.مقالات خودشان باید همچنین به صورت HTML قالب بندی شده باشند، زیرا گوگل قادر به کراول کردن مقالاتی که به صورت سایر فرمت‌ها هستند نمی‌باشد مانند پی دی اف ها.

به طور کلی پذیرفته شده است که مقالاتی که با استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوای پرطرفدار مانند وردپرس تهیه می‌شوند قابل کراول شدن توسط گوگل خواهند بود بدون اینکه مجبور به اعمال تغییرات در آنها به صورت دستی باشید.



سایر ملاحظات


سپس نیاز دارید تا اطمینان پیدا کنید که تعداد زیادی از اخبار حوزه کاریتان در یک روز را که برایتان مقدور است پوشش می‌دهید.شاید بهتر باشد تا ساعت اول هر روز را به تهیه ،نوشتن و انتشار قطعات خبری مرتبطی که فکر می‌کنید، برای خوانددگانتان می‌تواند جالب باشد اختصاص بدهید.گوگل نه تنها کیفیت اخبار را ارزیابی می‌کند، بلکه به بررسی مقدار و کمیت اخبار هم می‌پردازد.


شما نیازمند این هستید تا شروع به ساختن جایگاه خودتان به عنوان یک منبع و تهیه کننده اخبار کنید.بنابراین مطمئن شوید که به طور کامل و دقیق همه داستان‌های خبری خودتان را در همه شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید.چرا که تعداد بازدیدی که سایت خبری شما دریافت می‌کند، گوگل و تصمیم آنها مبنی بر پذیرش یا عدم پذیرش سایت شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.


هر زمانی که فکر می‌کنید آماده هستید، جلو بروید و  دکمه اعمال ملاحظات را کلیک کنید.اما قبل از آن مطمئن شوید که تمام تلاشتان را کرده‌اید.در غیر اینصورت یک انتظار شش هفته‌ای دیگر برای درخواست ملاحظه دوباره وجود خواهد داشت.

نظرات 2 + ارسال نظر
جوادمحمدی پنج‌شنبه 17 مهر 1393 ساعت 00:31 http://graveyard. com

نوشتن مقلات حادثه ای پلیس تهران روزانه

MehranMandegar چهارشنبه 29 مرداد 1393 ساعت 18:52 http://cafetarikh.blog.ir

مقاله بسیار خوبی بود! در این بسیار تاکید زیادی دارم.. عالی بود.
و اینکه یک سوال، اینکه نام سرویس گوگل نیوز است، به این معناست که تنها اخبار را پوشش می دهد؟ و همین مقاله شما نمی تواند مهر تایید از گوگل بگیرد؟
و دوم اینکه یک سوال دیگر هم دارم، به نظر شما آیا پوشش تازه ترین رویداد های تاریخی جهان، منجمله پیدا شدن کتیبه های جدید و چیزهایی از این دست، می تواند مخاطبش را در «ایران» پیدا کند؟
چون انجام این کار نیاز به صرف زمان بسیار زیاد و منابع است، و اگر مخاطب کافی در ایران وجود نداشته باشد، بیهوده بوده است.

در ضمن، انقلاب عظیم کافه تاریخ، نیز آغاز شد از دیروز.. بخش کتابخانه افتتاح شد و همینطور امروز هم بخشِ پرسش و پاسخ.
فردا یک سوپرایز، پس فردا هم بزرگترین سوپرایز را خواهیم داشت.. پس خوشحال میشم حتما پس فردا، 31 مرداد در کافه تاریخ حضور داشته باشید تا چند چیز رو رونمایی کنیم.

در آخر تنها یک سوال دارم، جناب میرزایی، نوشتن پست مهمان کی مناسب است؟ به شخصه کافه تاریخ را مناسب سیل بازدیدکنندگانی که ممکن است نوشتن در یک پزشک ارمغان بیاورد نمی دانم. یعنی هنوز نمی تواند پاسخگوی سوالا بسیاری باشد.. اما آیا عقیده من درست است و باید صبر کرده و چند ماه دیگر با آرشیوی بسیار کامل تر از امروز نوشتن پست مهمان را شروع کرد؟
در ضمن، اینکه تنها به یک پزشک اشاره میکنم به این خاطر است که هنوز بلاگ مناسبی که هم برای تاریخ و هم برای موضوعات دیگری که به آن علاقه داشته باشم پیدا نکردم و بهترین بلاگ و البته پرمخاطب ترینشان همین یک پزشک است.

سپاس از شما

سلام آقای ماندگار
سوالات متعدد شما نشان از علاقه و کنجکاوی شما دارد.از این نظر خوشحالم چون علاقه و کنجکاوی اگر با یک برنامه مدون همراه شوند می‌توانند پایه‌هایی برای موفقیت شما باشند.

در جواب سوال اولتان باید بگویم که همان طور که در متن مقاله توضیح داده‌ام، گوگل نیوز صرفا اخبار را پوشش می‌دهد با این تفاوت که برای تعیین کیفیت اخبار از الگوریتم‌های گوگل استفاده می‌کند.

اما درباره سوالات بعدی شما باید بگویم که چون در اینجا مجال پاسخگویی نیست و بعضی از سوال‌ها هم در ارتباط با موضوع این پست نیست با اجازه شما از طریق ایمیل پاسخ سوالاتتان را به طور کامل خواهم داد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد