لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

از دادن اطلاعات مفید و ارزشمند غافل نشوید

هنوز هم دستیابی سریع به اطلاعات دقیق، از قوی‌ترین علل استفاده از اینترنت می‌باشد.این روزها با کمبود اطلاعات مواجه نیستیم، بلکه مشکل ما در جستجو کردن و یافتن اطلاعات مورد نیاز می‌باشد.سالها پیش سران گوگل این موضوع را پیش بینی کرده بودند آنها می‌دانستند که جستجوی اطلاعات خیلی زود به یک نیاز جهانی تبدیل خواهد شد بنابراین به فکر تهیه یک موتور جستجوی قوی افتادند و آنچه این روزها با عنوان موتور جستجوی گوگل از آن استفاده می‌کنیم، در واقع محصول فکر سرگئی برین و لری پیج(سران گوگل) می‌باشد.اما آیا موتور جستجوی گوگل همه نیازهای اطلاعاتی ما را برطرف می‌کند؟

 

 

نمی‌دانم سریال شرلوک هلمز را تماشا کرده‌اید یا نه؟ باید بگویم که سریال شرلوک هلمز از سریالهای مورد علاقه من است که هنوز هم از تماشای آن لذت می‌برم.در سریال شرلوک هلمز همیشه یک معما وجود دارد،یک حقیقتی که پنهان نگه داشته شده است.در آن طرف قضیه یک کارآگاه خصوصی بسیار باهوش و دقیق وجود دارد که کوچکترین سرنخ‌ها برای او کافی‌ است تا معمایی را حل کند و به راز یک جنایت یا قتل پی ببرد.


Hosted on Persiangig.com


اما شرلوک هلمز یک عادت جالبی داشت، او همیشه در پی اطلاعات و سرنخهای تازه می‌گشت


شرلوک هلمز همیشه به دنبال یافتن اطلاعات ارزشمند بود.حال ممکن بود او این اطلاعات را در زیر یک فرش یا در یک کشوی میز در یک خانه متروک پیدا کند.در واقع آنچه سریال شرلوک هلمز را جذاب می‌کند تعدادی از اطلاعات و سرنخهای به ظاهر نامرتبط است که با قدرت ذهنی عجیب آقای هلمز به همدیگر ارتباط پیدا می‌کنند و ماجراهای شگفت انگیزی را به وجود می‌آورند که بییننده را تا آخر سریال پای تلویزیون می‌نشاند.


اما چه ارتباطی بین ماجراهای شرلوک هلمز و وبلاگ نویسی وجود دارد؟


در وبلاگ نویسی هم همیشه یک معما و یا یک حقیقت وجود دارد که مانند گنجی پنهان است، هر پستی که می‌نویسم و هر نظری که می‌دهیم در واقع کمک می‌کنیم که به حل این معما نزدیک بشویم.به این مثال توجه کنید.


افزایش بازدید از وبلاگ، کسب درآمد از وبلاگ‌نویسی، تولید محتوای با کیفیت و ... هر کدام می‌تواند یک معما باشد که باید آن را حل کنیم اما در این رابطه داشتن اطلاعات دقیق از نیازهای ضروری ماست.اما این اطلاعات را از کجا باید به دست بیاوریم؟


روزنامه ننویسید به یک منبع اطلاعات تبدیل شوید.


با ارزشترین وبلاگ‌ها آنهایی هستند که اطلاعات با ارزش و دست اولی را در زمینه کاری خودشان منتشر می‌کنند.آنها اطلاعات خام را با هنر وبلاگ نویسی در هم می‌آمیزند و پستی با محتوا در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند.

از طرفی داشتن اطلاعات و آمار درست می‌تواند به پیشرفت ما کمک بکند

حتی اگر ترافیک بیشتری می‌خواهید ،تا می‌توانید اطلاعات ارزشمندی در زمینه کاریتان جمع کنید و سپس آنها را خلاصه و دسته بندی شده در وبلاگتان منتشر کنید.فقط و فقط یادتان باشد که از


از منابع مطمئن استفاده کنید.


و در پایان پستهای خودتان به آن منابع ارجاع دهید


Hosted on Persiangig.com


به نظر می‌رسد هنوز اطلاعات خام بسیاری وجود دارند که دیده نمی‌شوند.


بنابراین تا می‌توانید به دسته‌بندی و ساده‌سازی و خلاصه‌سازی اطلاعات مهم و دست اول در زمینه کاری خودتان بپردازید.حتی در زمانهایی که مطلبی برای نوشتن ندارید این می‌تواند یک راهکار خوب برای شما باشد.شما با کمی تحقیق و استفاده از گوگل می‌توانید اطلاعات خوبی در حوزه کاری خودتان به دست آورید.سعی کنید آنها را تا حد امکان ساده و خلاصه کنید و سپس با استفاده از هنر وبلاگ‌نویسی خودتان آنها را در قالب یک یا چند پست منتشر کنید.


در پایان حرفم را به طور خلاصه بیان می‌کنم


اطلاعات پایه دانش هستند، در بسیاری از مواقع هم اطلاعات دلیل استفاده ما از اینترنت و موتور جستجوی گوگل می‌باشد.و داشتن اطلاعات دقیق می‌توانند باعث شوند که محتوای با کیفیت و ارزشمند تولید کنیم.بنابراین اگر می‌خواهیم یک وبلاگ با کیفیت داشته باشیم و به عنوان یک مرجع در حوزه کاری خودمان مطرح شویم نباید از دادن اطلاعات مفید، ارزشمند و دسته‌بندی شده غافل شویم.


نظرات 2 + ارسال نظر
امیرحسین پنج‌شنبه 16 مرداد 1393 ساعت 17:04 http://sepehr-rayaneh.blogfa.com

سلام.برای نوشتن یک مطلب باید از چند منبع یا سایت گرفته بشه.و با برداشت خودمون باید اون رو بنویسیم.

هدف من هم در این پست این بود که بگویم با دادن اطلاعات ارزشمند و صحیح ،برداشتهای ما و خوانندگان بیشتر به حقیقت نزدیکتر خواهد بود

MehranMandegar پنج‌شنبه 16 مرداد 1393 ساعت 13:45 http://cafetarikh.blog.ir

کاملا درسته! تولید محتوا یک هنره و تولید محتوای ارشمند کار بسیار دشوار اما لذت بخشی هست. به طور مثال تولید محتوای پست جنگ جهانی از بنده 2 تا 3 ساعت وقت گرفت..!
نمونه بارز این وبلاگ نویسی موفق و فعال، یک پزشک هست..

مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد